ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Conform datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor, fiecare român a cheltuit anul trecut pe şampon 2,7 euro, sumă care i-ar ajunge să cumpere doar o sticlă de produs și care este de două ori mai mică decât cea cheltuită de un ceh sau un polonez şi de trei ori mai mică decât cea dată de un neamţ, scrie Ziarul financiar.

„România este pe ultimul loc în Europa la cei mai mulţi indicatori privind nivelul de trai, astfel că era greu de crezut că va fi pe o altă poziţie în ceea ce priveşte consumul de produse de igienă personală“, spune analistul economic Aurelian Dochia. Jucătorii din piaţă spun că în cazul şamponului rata de penetrare este de peste 90%, însă consumul per capita este mic din cauza frecvenţei reduse de utilizare în mediul rural şi din cauza faptului că persoanele cu venituri sub medie preferă să cumpere produse cu un gramaj mare şi cu un preţ mic.