ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Cofondatorul agenţiei de publicitate Grapefruit, Marius Ursache a creat alături de un grup de antreprenori din Statele Unite o rețea de socializare, ai cărei utilizatori vor fi prezenţi şi după moarte.
Platforma cu numele eterni.me a fost accesată în patru zile de la lansare de mai mult de 50.000 de utilizatori. Prima versiune complet funcţională va fi lansată în anul 2015 în Statele Unite. Cei care vor dori să-și creeze un cont vor avea nevoie de o invitație.

Pe prima pagină a site-ului se află scrise, în engleză, aceste fraze:
„Momentele și emoțiile din cursul vieții noastre ne definesc modul în care suntem văzuți de către familia și prietenii noștri. Toate acestea se sting, treptat, după ce murim – până într-o zi... când suntem toți uitați. Dar dacă ai putea să fii rememorat pentru totdeauna? Dacă copiii și nepoții tăi ar ști mai multe despre tine și viața ta? Dacă ar semăna mai mult cu tine, dacă ar gândi ca tine? Dacă cele mai importante evenimente, aventuri și gânduri din viața ta ar fi accesibile generațiilor viitoare, care nu te-au cunoscut vreodată? Și cum ar fi dacă, mai mult, ar putea să interacționeze cu amintirile tale, de parcă ar vorbi cu tine, în persoană? Pur și simplu, devii nemuritor”.

Eterni.me colecționează aproape toate datele virtuale pe care un utilizator ar rețelei respective le creează, de-a lungul vieții sale și procesează informația utilizând algoritmi complecși de Inteligență Artificială, urmând să genereze un TU virtual, un avatar care imită personalitatea celui care a oferit rețelei toate datele necesare pentru acest proces. Astfel, avatarul poate interacționa cu membrii familiei și prietenii și le poate oferi informații și chiar sfaturi. „E ca o discuție pe Skype din trecut”.

Alături de Marius Ursache, la partea de programare a site-ului a contribuit şi grup de softişti de la Massachusetts Institute of Technology (MIT).

Site-ul pare că va avea succes, însă va ridica și multe probleme de etică. Cât de sănătos este pentru cei rămași în viață să vorbească, astfel, cu un „mort nemuritor”? Dorul i-ar putea împinge, pe unii dintre aceștia, la a dezvolta o relație de dependență cu un robot și, din punct de vedere psihologic, ar putea ajunge afectați sau chiar claca, deoarece creierul lor va primi, constant, informații diametral opuse: realitatea și propriile amintiri va transmite mereu mesajul că persoana iubită sau apropiată este moartă, pe când realitatea virtuală îi va spune că este vie. Astfel, aceștia ar putea deveni confuzi șau într-o stare de negare a adevărului, însă cu certitudine vor deveni dependenți de rețea pentru a comunica cu persoana pe care au iubit-o.