În 2032, un asteroid de 400 de metri va trece prin apropierea Pământului şi poate provoca o catastrofa la nivel mondial, anunţă astrofizicienii ruşi.

Corpul ceresc rătăcitor a fost descoperit pe 12 octombrie de către astronomi de la Observatorul Astrofizic din Crimeea, care au dat asteroidului numele 2013 TV135. Ulterior, descoperirea a fost confirmată de observatoarele Ka-DAR şi Master din Buryatia (sudul Rusiei), precum şi de către astronomi din Italia, Marea Britanie şi Spania.

Asteroidul a fost atribuit unei clase de asteroizi potenţial periculoşi, iar distanţa minimă dintre orbita sa şi orbita Pământului este estimată la 1,700,000 de kilometri.

2013 TV135 va ajunge la cea mai apropiată distanţă de Pământ pe 26 august 2032, şansele de o coliziune cu Terra fiind de 1 la 63 000.