ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



În primele trei luni ale acestui an, profitul Samsung a scăzut cu 4,5%, la aproximativ 8 miliarde de dolari, compania sud-coreeană înregistrând cel de-al doilea declin trimestrial consecutiv, din cauza reducerii preţurilor la smartphone-uri şi tablete în contextul stagnării cererii, conform Mediafax.

Marţi, producătorul sud-coreean de electronice a anunţat într-un raport preliminar că profitul operaţional al Samsung Electronics, cel mai mare producător de smartphone-uri la nivel global, a coborât la 8.400 miliarde woni (8 miliarde de dolari) în perioada ianuarie-martie, de la 8.800 miliarde woni în intervalul corespunzător din 2013.

Media estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg indica un profit de 8.300 miliarde woni. În ultimul trimestru al anului trecut, profitul Samsung a coborât cu 7,9%.

Vânzările de produse din gama high-end au încetinit după ce pieţele dezvoltate au ajuns la saturaţie, în acelaşi timp, vânzările de smartphone-uri de top de la Samsung fiind afectate de lansarea noilor modele iPhone în toamna anului trecut.

De curând, Samsung a prezentat noul vârf de gamă Galaxy S5 şi a extins gama de tablete, concentrându-se totodată pe dispozitive cu preţuri mai scăzute, în încercarea de a atrage mai mulţi clienţi pe fondul asaltului producătorilor chinezi, care vin cu oferte atractive la preţuri competitive.

"Importanţa dispozitivului S5 este ceva mai mică faţă de modelele predecesoare", a comentat pentru Bloomberg un analist de la NH Investment & Securities.

Conform estimărilor băncii japoneze Nomura, vânzările de smartphone-uri ale companiei sud-coreene au ajuns la 90 milioane unităţi în primele trei luni ale anului.

Marţi, acţiunile Samsung au scăzut la Seul cu 0,9%, dar afişează un avans de aproximativ 1% faţă de începutul anului. Anul trecut, grupul a pierdut 9,9% din valoare la bursă, primul declin anual din 2008.

În primele trei luni ale anului, compania a înregistrat vânzări de 50,3 miliarde de dolari, uşor sub estimările analiştilor.