ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Ministerul Afacerilor Externe (MAE) va lansa joi un centru de contact şi suport al românilor din străinătate, care va permite eficientizarea comunicării cu cei aflați peste granițe. Proiectul va costa autoritățile 17.612.385 de lei, dintre care 14.970.527,25 de lei este valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul Social European, iar restul de 2.641.857,75 lei va fi suportat de MAE.
Obiectivul general al proiectului constă în înfiinţarea unui centru unic de contact şi suport pentru cetăţenii români din străinătate. Scopul proiectului este eficientizarea comunicării cu cetăţenii români de peste hotare, centralizarea problemelor sesizate şi monitorizarea modului în care aceste sesizări sunt soluţionate de către personalul MAE.

Proiectul se adresează celor peste 3 milioane de cetăţeni români (grup ţintă) care şi-au stabilit domiciliul ori se află temporar în străinătate, precum si unui număr de cel puţin 500 de lucrători consulari din cadrul MAE, consuli şi funcţionari consulari, care vor utiliza platforma implementată.

Odată implementat acest sistem, reţeaua consulară a României se va plasa printre cele mai moderne din spaţiul european.

Serviciile oferite de acest centru de contact și suport:

  • preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor referitoare la cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web, mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluţionării cererilor acestora;

  • clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare ;

  • oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact;

  • transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.