Cu siguranţă că nu o dată vi s-a întâmplat să vedeţi un teaser cu un titlu aparent incendiar şi apoi făcând click pe linkul respectiv, să descoperiţi că de fapt ştirea este cu totul şi cu totul diferită decât ce aţi fost convinşi să credeţi.

Elefant.ro:Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs

Un teaser în presa online este de-obicei un text scurt, folosind cuvinte cheie sau care au un impact emoţional puternic în mintea cititorului, astfel încât să-l determine pe acesta să acţioneze, respectiv să dea click şi să citească respectiva ştire, ceea ce în mod normal poate nu ar face. În presa online din România, astfel de cuvinte cheie reprezintă fie nume de oameni politici importanţi ai momentului, fie Ceauşescu, Roşia Montană, preot, Biserică, etc, dar şi sintagme precum "ultima oră".

Unele din cele mai frustrante teaser-uri sunt cele ale celor de la Gândul. Însuşi patronul Adrian Sârbu a fost nevoit să admită că "Teasingurile sunt toate forţate şi la “Gândul”. Suntem de acord, lucrez cu colegii ca să renunţe la acest stil", după ce a fost luat la întrebari de nişte tineri.

Şi totuşi,  unele din capcanele întinse de respectivele publicaţii pot fi însă, foarte uşor, dejucate. Este necesară doar puţină atenţie.

Iată ce trebuie să faceţi. Se ia un teaser cum este cel mai de jos. Pare să anunţe o schimbare majoră în lumea politică, o "reaşezare", de "ultimă oră". Cum zilele acestea se vorbeşte despre despre căderea Guvernului Ponta, intenţia este evidentă.

teaser-mincinos

 

Cu toate acestea, dacă veţi pune cursorul mouse-ului pe cuvintele "citeşte tot" sau pe "Citeşte pe gândul.info", în josul paginii(subliniat cu roşu) vi se va revela adevăratul titlu al ştirii: un sondaj despre popularitatea politicienilor. Puţin diferit, nu?

To be continued :)

cheia-teaser-ului