ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Pe parcursul anului 2013 Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii a primit 1.155 de plângeri de la utilizatorii de comunicaţii electronice. Aproape jumătate dintre reclamaţii au sesizat aspecte privind derularea contractelor încheiate în scris sau la distanţă cu operatorii.

Dintre toate categoriile de servicii de comunicaţii electronice (telefonie fixă, mobilă, internet şi retransmisie a programelor audiovizuale), cele mai numeroase plângeri primite de Autoritate în anul 2013 se referă la serviciile de telefonie mobilă (37% din totalul reclamaţiilor).

Datele ANCOM centralizate arată că cele mai multe reclamaţii formulate de utilizatori s-au referit la serviciile de comunicaţii electronice furnizate de S.C. Orange Romania S.A. (17%), S.C. Romtelecom S.A. (16%), S.C. RCS&RDS S.A. (14%), S.C. Vodafone Romania S.A. (12%) şi S.C. Cosmote RMT S.A. (12%).

Modalitatea de încheiere a contractelor la distanţă (prin telefon, e-mail, fax, aplicaţie online etc.) este o problemă reclamată tot mai des la ANCOM, sesizările primite de Autoritate în anul 2013 cu privire la acest subiect fiind de trei ori mai numeroase decât cele primite în anul 2012. Cele mai multe astfel de reclamaţii referitoare la încheierea contractelor la distanţă privesc comunicaţiile mobile (telefonie mobilă şi internet mobil).