ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Presa a denumit-o ”cea mai mare hecatombă din Mediterana”, iar liderii UE caută acum soluții de urgență, pentru a împiedica alte drame. Tragedia petrecută sâmbătă noaptea in Canale di Sicilia, in apropiere de insula italiană Lampedusa, după scufundarea unei nave cu 700 de refugiați, nu este prima. Și, cu siguranță, nu va fi nici ultima. Pentru că traficul cu refugiați provenind din Africa sau Orientul Mijlociu este o afacere bănoasă. De miliarde de dolari. Și care, în ultimii ani, a costat viața a 20.000 de persoane numai în Mediterana.
Marea Mediterană a fost și va rămâne traversată de oameni dornici să fugă din țări măcinate de conflicte din Africa sau Orientul Mijlociu. Pentru a ajunge în Europa, refugiații ajung să plătească până la 12.000 de euro. Iar în spatele acestui ”business” înfloritor, care ar ajunge pe la 34 de miliarde de dolari, s-ar afla mâna lungă a ISIS, scrie ziarul italian Il Giornale.

[P] Razboiul sfarsitului lumii - Mario Vargas Llosa - comanda online

Conform unor surse din serviciile de informații, cele mai multe decese s-au înregistrat mai mult pe ruta libiană, decât pe cea tunisiană. Iar Mediterana rămâne un loc extrem de periculos, pe care traficanții de ființe umane continuă să acționeze in voie, riscând viețile a sute de refugiați, fără scrupule.

Înaltul Comisariat al Națiunilor Unite pentru Refugiați (UNhcr) precizează că in 2014, 219.000 de refugiați și clandestini au traversat Mediterana pentru a ajunge pe coastele Bătrânului Continent.
In aceeași perioadă, intre octombrie 2013 - noiembrie 2014, in timpul operațiunii Mare Nostrum, au existat 3.500 de victime.

De la începutul lui 2015, tot conform datelor UNhcr, aproximatv 31.500 de oameni au incercat să ajungă, pe mare, în Italia și Grecia, acestea fiind principalele țări de destinație, iar numărul este în creștere.

Pe coastele Italiei, potrivit ministerului italian de Interne, au ajuns 23.556 de imigranți numai din ianuarie și până acum. Anul trecut, in acceași perioadă, in Italia ajungeau 20.800 de refugiați. Deci, numărul lor a crescut cu 30%.

A crescut însă, din nefericire, și numărul celor care nu au mai reușit să ajungă pe coastele Italiei. Cu moartea celor 700 de refugiați, de la finele săptămânii, bilanțul celor care au pierit in apele Mediteranei de la începutul anului se ridică la 1.600.

Ziariștii de la Il Giornale au făcut rapid niște calcule.

Pentru a se îmbarca pe una dintre aceste nave ale speranței, refugiații trebuie să plătească între 9.000 și 12.000 de euro. Iar punctele de plecare de pe coasta de vest de Tripoli sunt, conform Huffington Post, Zuara, Sabratha, Sourman și Zanzur.

Alții se îmbarcă de la Tagiura și Tarabuli. Toate aceste zone se află sub controlul guvernului islamist de la Tripoli. Un guvern nerecunoscut de comunitatea internațională și care are legături cu milițiile Ansar al Sharia, care în Cirenaica luptă sub însemnele Califatului. Jihadiștii Ansar al Sharia sunt aceiași care in ultimele luni au jurat credință liderului grupării Statului Islamic, Abu Bakr al Baghdadi, care acționează la Sabratha, unul dintre punctele de plecare spre LAMPEDUSA.

Huffington Post notează că fiecare ”transport” de refugiați aduce un beneficiu de aproximativ 150.000 de euro. Și, cu cât mai mult se agravează situația din Libia, cu atât liderii milițiilor islamiste câștigă mai mulți bani din această afacere.
Președintele Consiliului de Securitate din Italia, Marco Minniti susține chiar că ”există legături între traficanți de oameni și mafia italiană”,