ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Senatorul UDMR Alexandru Vegh propune interzicerea reclamelor la medicamente, produse medicale și la farmacii, acesta depunând în acest sens un proiect legislativ, pe care l-a înregistrat pe 1 aprilie, la Senat.

[p] NU hrani cancerul! Alimentatia este aliatul tau - Cărţile pe care le cauţi

Alexandru Vegh își motivează propunerea legislativă prin ”influența negativă și înșelătoare pe care o are asupra populației”.

În prezent, este permisă publicitatea la radio și TV la produsele medicamentoase care nu au nevoie de prescipție medicală, de tip OTC (over-the-counter), precum și cea la farmacii.

Senatorul explică printr-un comunicat oficial motivele pentru care a venit cu această inițiativă.

"Venim cu această inițiativă datorită amplorii pe care a luat-o publicitatea ascunsă la medicamente și influența negativă și înșelătoare pe care o are asupra populației, aspecte care se datorează în principal publicității prin televizune și radio, surse de informații publice care ajung la un număr foarte mare de persoane”, potrivit documentului.

Alexandru Vegh propune interzicerea reclamelor în farmacii pe motiv că nu ar spune adevărul.

"(…)într-un comunicat postat pe site-ul Colegiului Farmaciștilor din România, prin care se recomandă interzicerea reclamelor înșelătoare care induc în eroare pacienții, se arată și faptul că, cităm: 'Considerăm că este total greșit și incorect pentru pacienți să se inducă ideea că ar exista farmacii care nu respectă standardele profesionale. Nicio farmacie nu poate afira că este model sau etalon pentru alți concurenți, având în vedere faptul că activitatea farmaciilor este una strict reglementată, tocmai pentru protejarea intereselor pacienților. De asemenea nicio farmacie nu are și nici nu poate avea standarde superioare față de celelalte farmacii'. Achiesăm la această opinie (…)", se mai arată în expunerea de motive, potrivit Hotnews.

Inițiativa legislativă a senatorului UDMR ar avea un impact semnificativ asupra industriei media. Asta, deoarece industria farma a fost principalul investitor în publicitate în România în 2014: ocupă primul loc între industriile care cumpără reclamă, cu 13% din piața de publicitate, potrivit raportului Zenith România Advertising Expenditure Forecast.

Este de luat în vedere și faptul că bugetul din 2013 valabil pentru toate canalele media pentru produsele și serviciile medicale, s-a ridicat la 31 milioane euro.