Vaporul toxic a plecat din portul Constanța. Nava Flaminia a pornit spre Danemarca

Nava Flaminia, încărcată cu deşeuri toxice, a plecat vineri din Portul Constanţa. Vaporul a pornit spre Danemarca, unde va fi decontaminat.
Şase marinari filipinezi de pe navă au fost repatriaţi miercuri seară şi înlocuiţi cu alţi conaţionali după ce au declarat că nu vor să continue voiajul pentru că se tem pentru siguranţa lor.
Structura de rezistenţă a navei a fost grav afectată de un incendiu produs la bord în 2012. Practic, din jumătate de vapor a rămas doar carcasa, astfel că Flaminia se poate rupe în două dacă este izbită de un val mai mare de şase metri.
Marinarilor nou-veniţi le-au fost aduse la cunoştinţă toate riscurile la care se expun.
Nava a ajuns în România în luna mai pentru a intra la reparaţii în Şantierul Naval de la Mangalia. Portcontainerului nu i s-a permis încă accesul în şantier, întrucât pescajul navei era prea mare.
Nava Flaminia a suferit anul trecut un incendiu la bord, iar de atunci s-au căutat soluţii pentru reparaţii şi decontaminare. România a fost singura care acceptat să o primească în portul Constanţa, având capacitatea de a o decontamina, după ce nava s-a plimbat timp de zece luni în apele internaţionale.
La bord s-au găsit însă şi altfel de deşeuri toxice pe care România nu le decontamina, mai exact un combustibil derivat din reziduuri folosit în fabricile de ciment.
Reziduurile considerate de autorităţi sigure au fost decontaminate de un consorţiu format din trei firme - Uni Recycling Bucureşti, Setcar Brăila şi Glar Construct Ploieşti, iar autorităţile locale spun că operaţiunea s-a desfăşurat fără probleme.
„De la bordul navei au fost descărcate 2162 de tone de deşeu metalic. Aceste deşeuri au avut o dublă decontaminare”, a explicat Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa, care precizează că demersurile nu au nici un fel de impact asupra stării oraşului Constanţa.
Între timp, procurori de la Ploieşti au descoperit că un interlop din Prahova încerca să transfere ilegal de pe vasul german 2000 de tone de nămol toxic către o staţie de epurare nefuncţională de la Rafinăria Astra. A fost declanşată o anchetă penală în acest sens.
Şase marinari filipinezi de pe navă au fost repatriaţi miercuri seară şi înlocuiţi cu alţi conaţionali după ce au declarat că nu vor să continue voiajul pentru că se tem pentru siguranţa lor.
Structura de rezistenţă a navei a fost grav afectată de un incendiu produs la bord în 2012. Practic, din jumătate de vapor a rămas doar carcasa, astfel că Flaminia se poate rupe în două dacă este izbită de un val mai mare de şase metri.
Marinarilor nou-veniţi le-au fost aduse la cunoştinţă toate riscurile la care se expun.
Nava a ajuns în România în luna mai pentru a intra la reparaţii în Şantierul Naval de la Mangalia. Portcontainerului nu i s-a permis încă accesul în şantier, întrucât pescajul navei era prea mare.
Nava Flaminia a suferit anul trecut un incendiu la bord, iar de atunci s-au căutat soluţii pentru reparaţii şi decontaminare. România a fost singura care acceptat să o primească în portul Constanţa, având capacitatea de a o decontamina, după ce nava s-a plimbat timp de zece luni în apele internaţionale.
La bord s-au găsit însă şi altfel de deşeuri toxice pe care România nu le decontamina, mai exact un combustibil derivat din reziduuri folosit în fabricile de ciment.
Reziduurile considerate de autorităţi sigure au fost decontaminate de un consorţiu format din trei firme - Uni Recycling Bucureşti, Setcar Brăila şi Glar Construct Ploieşti, iar autorităţile locale spun că operaţiunea s-a desfăşurat fără probleme.
„De la bordul navei au fost descărcate 2162 de tone de deşeu metalic. Aceste deşeuri au avut o dublă decontaminare”, a explicat Eugen Bola, prefectul judeţului Constanţa, care precizează că demersurile nu au nici un fel de impact asupra stării oraşului Constanţa.
Între timp, procurori de la Ploieşti au descoperit că un interlop din Prahova încerca să transfere ilegal de pe vasul german 2000 de tone de nămol toxic către o staţie de epurare nefuncţională de la Rafinăria Astra. A fost declanşată o anchetă penală în acest sens.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Bombă de proporții: JUSTIȚIA A SUSPENDAT LOVITURA DE STAT! Curtea de Apel a anulat hotărârea abuzivă a CCR. Turul II Înapoi

După ce au ”pierdut” Coiful Dacic, olandezii vor și sculpturile lui Brâncuși

PANICĂ în Spania, Portugalia și Franța după ce țările UE au fost afectate de o pană masivă de curent electric. ACTUALIZARE: Motivul ”științific” este enunțat ca fiind un ”fenomen atmosferic rar”. Peninsula Iberică PARALIZATĂ - Noaptea aduce HAOSUL

SISTEMUL CONTRAATACĂ: Alexandru Vasile, judecătorul curajos care a suspendat anularea alegerilor, atacat de CSM! - SOLIDARITATE! Cine este eroina Gheorghița Popescu, cea care a încercat urgentarea deciziei motivând apropierea alegerilor

Peninsula Iberică este noul Wuhan?

Bombă cu ceas pe masa CNSAS! ”Dosarul de Securitate al președintelui CCR, Marian Enache, este la DGIA, serviciul secret al Armatei”. Paralela cu cazul Traian Băsescu, alias ”Petrov”
Recomandările noastre
Tip conținut: Știri
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)