ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Premierul Victor Ponta a afirmat joi că lucrările la autostrada Brașov - Comarnic vor începe în luna aprilie și vor fi finalizate în anul 2017, iar taxa de utilizare a acesteia va fi de 5,7 lei + TVA. Lungimea acesteia va fi de 53 de kilometri, iar costul estimat al lucrărilor este de 1,8 miliarde de euro. Primul-ministru și-a exprimat însă speranța ca lucrările să se încheie până la sfârșitul anului 2016.

Declarațiile au fost făcute după ce șeful Executivului și ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, au semnat, la Palatul Victoria, un Memorandum de înţelegere cu reprezentanţii asocierii Vinci - Strabag - Aktor, care a câştigat licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Contractul cu asocierea Vinci - Strabag - Aktor ar trebui semnat până la 20 aprilie, după ce Comisia Europeană şi instituţiile financiare internaţionale, BEI, BERD, își dau acordul.

Acest tronson de autostradă va avea o distanţă de 53,215 km plus 7 km de drumuri de legătură şi ca incluxse 3 tuneluri, 19 viaducte, 15 poduri precum şi 3 noduri de ieşire (Sinaia-Bușteni, Predeal şi Râşnov). Tronsonul va fi operat şi întreţinut de concesionar, iar perioada de garanţie este inclusă în durata contractului de concesiune.

Ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, a dezvăluit că autostrada nu va trece prin nicio localitate, iar Guvernul va plăti abia după finalizarea lucrărilor.
Acest proiect se finanţează integral de către bănci. Deci, orice cost este verificat de către finanţator. Cei 28 milioane de euro pentru fiecare kilometru sunt cu şapte milioane de euro mai puţin faţă de cât se negociase în 2011. Avem aproape 1,5 miliarde euro construcţie, restul până la 1,8 miliarde sunt cheltuieli de proiectare, management, consultanţă etc.

În proiectul iniţial de construcţie existau 58 de kilometri, iar noi am fost nevoiţi să schimbăm puţin traseul autostrăzii pentru a scădea preţul. S-au mai adăugat câteva sute de metri la soluţia tehnică de unire a autostrăzii cu Centura Braşovului. Autostrada este prin munte, dar tot traseul este extravilan, nu trece prin nicio localitate. Vom avea 19 viaducte, este un proiect spectaculos.

Nu suntem în situaţia de a plăti de la buget bani. Deci, pentru ca ei să ia bani, consorţiul trebuie să termine autostrada, iar statul va plăti banii abia după ce se finalizează autostrada. Perioada de exploatare a autostrăzii va fi de 26 de ani, iar CNADNR va rămâne un supraveghetor foarte dur al lucrării.