ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


eCall este serviciul de apeluri de urgenţă de la bordul vehiculului către 112, efectuat fie automat, prin activarea unor senzori de la bordul vehiculului, fie manual. eCall este disponibil şi în România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale dezvoltând şi îmbunătăţind infrastructura necesară.

În cazul unui accident auto, dispozitivul eCall va apela automat dispeceratul 112 şi va transmite informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. Serviciile de urgenţă vor interveni cu mai mare rapiditate, inclusiv în situaţia în care pasagerii nu mai pot vorbi, precizează reprezentanţii STS.

eCall este funcţional în toată ţara, fiind necesară instalarea unui dispozitiv pe maşină, preţul estimativ fiind de 100 euro.

Implementarea serviciului pan-european eCall este subiectul unei conferinţe internaţionale care se desfăşoară în aceste zile la Bucureşti. La eveniment participă oficiali STS, alături de partenerii de proiect din 18 ţări şi peste 200 de specialişti din industria auto, ai operatorilor de telecomunicaţii şi organismelor de standardizare, de la companii de asigurări din 40 de ţări din Europa, America de Nord şi Asia, oficiali ai Parlamentului European, ai Comisiei Europene şi ai instituţiilor româneşti cu responsabilităţi în domeniu.