Federația Română de Fotbal a prezentat noua emblemă a echipei naționale de fotbal a României, informează FRF. În cadrul unei conferințe de presă, șefii fotbalului au arătat suporterilor cum va arăta noul stindard de luptă al tricolorilor: un scut în care sunt unite simbolurile provinciilor istorice românești: Țara Românească (Muntenia), Oltenia, Moldova, Ardealul și Dobrogea.

Prezentarea noului logo a fost făcută de Aneta Bogdan, șefa companiei Brandient, cea căreia FRF i-a încredințat această lucrare. Aceasta a spus că noul logo este o reinterpretare a heraldicii naționale și ține cont de centenarul Marii Uniri, care se va prăznui anul viitor.

„În pragul marii aniversări a României, 100 de ani de la Marea Unire, Federația Română de Fotbal a pregătit o surpriză tuturor suporterilor fotbalului. Echipa națională are prima identitate de brand din istorie și un nou echipament cu tricolor. Acestea au fost dezvăluite într-o ceremonie care a avut loc la Stejarii Country Club vineri, 3 noiembrie 2017. Identitatea a fost prezentată chiar de creatorul ei, Aneta Bogdan, Managing Partner al companiei Brandient.

Blazonul cu care vor lupta de acum jucătorii primei reprezentative cuprinde o reinterpretare modernă a stemei naționale și simbolurile adaptate ale celor cinci provincii românești concentrate în jurul unui pentagon asemănător celui de pe mingile de fotbal.

În cadrul evenimentului, a fost prezentat și noul echipament al primei reprezentative, acesta fiind îmbrăcat de către trei fotbaliști de viitor, jucători din cadrul naționalei Under 19: Andrei Vlad, Andrei Sîntean și Andrei Trușescu. 

De asemenea, managerul sportiv al FRF, Adrian Mutu, i-a înmânat noul tricou jucătorului Vlad Dragomir, marcând astfel transferul către noua generație”, afirmă FRF în comunicatul de pe siteul oficial.

Anterior, logo-ul echipei naționale era format dintr-un cerc, în al cărui centru era o minge și mențiunea „Federația Română de Fotbal”.