ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ideea lui Lorand Balint, consilier al președintelui Comitetului Olimpic și Sportiv Român (COSR), de a folosi lupul dacic drept simbol și logo al delegației României de la Jocurile Olimpice din 2020 a fost demonizată de directorul Gazetei Sporturilor, Cătălin Tolontan, pe blogul său.

În articolul intitulat „Winter is coming! C.O.S.R pictează lupi dacici, dar crede că nu luăm nici trei medalii la Tokyo 2020”, Tolontan afirmă că intenția lui Balint face parte din „ideea ”dacificării” sportului nostru”, o afirmație nesusținută de nimic. În realitate, din 31 de discipline olimpice, doar echipa națională de handbal și lotul de canotaj poartă simboluri dacice pe tricouri!

Articolul lui Tolontan pleacă de la interceptarea unui email privat, în care Lorand Balint îi expune unui partener al COSR propriile idei despre imaginea echipei olimpice a României, precum și performanțele pe care crede că le va obține România la JO 2020. 

Tolontan se folosește de ideile exprimate privat de către consilierul COSR pentru a le pune în cârca instituției. Mai mult, omul care și-a început cariera la cotidianul de casă al FSN, asociază „lupului dacic”, teorii fanteziste apărute pe internet, despre care spune că sunt „dacopate”, dar fără nicio legătură cu subiectul olimpismului românesc. Totul, pentru a induce ideea că folosirea acestui simbol autohton este nocivă, retrogradă, înapoiată.
În intervenția sa, Lorand Balint sugerează că discuția a fost „scursă” de către partenerul COSR, șefa firmei de consultanță în branduri, Brandient, Aneta Bogdan.

Ca urmare a articolului scris de Tolontan, președintele COSR, Mihai Covaliu, a anunțat astăzi că renunță la ideea de lup dacic, ca simbol al echipei României. Într-un interviu acordat lui Tolontan, Covaliu afirmă răspicat faptul că „a ținut cont” de articolul acestuia.

„Eu cred că imaginea COSR a avut de suferit de pe urma Olimpiadei de la Rio și că, poate, nu sunt un specialist în marketing!, merită să schimbăm ceva pentru Tokyo 2020. Dar acum am înțeles că ideea cu lupul dacic nu este una strălucită și vom renunța la ea. Asta ca să știți că am ținut cont”, a declarat el. Misiune îndeplinită.