ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!



Indiferent de faptul că e vorba despre un produs sau serviciu anume, monitorizarea și analiza brandului personal poate fi extrem de important în lumea social mediei, unde totul se învârte în jurul opiniilor formulate referitor la alții. În timp ce criza de reputație ce se răspândește rapid pe net poate zdrobi cariere, exploatarea succesului poate clădi un brand personal și un cerc puternic de fani. Sistemul Neticle a analizat publicitatea jucătoarei de  tenis Simona Halep prezentând insight-urile care merită luate în calcul atunci când analizăm un brand personal.

Neticle a adunat și analizat toate articolele online, blogurile, discuțiile de pe diferite forumuri și postările din media socială din perioada 20 octombrie 2018 – 20 aprilie 2019, în care era menționată sportiva. Simona Halep a fost menționată în total de 119 719 ori, ceea ce reprezintă o cantitate imensă de date. Foarte puține din teme se referă la evenimente mondene și viața personală a sportivei, cu toate că, în majoritatea cazurilor, tocmai aceste teme sunt acelea care activează utilizatorii de net. În cazul Simonei Halep, însă, conținuturile se referă aproape în exclusivitate la performanța ei profesională!

În cele mai multe menționări, atât în presă, cât și în social media, numele sportivei are un caracter neutru, adică nu este nici criticată, nici lăudată în mod special. Totuși, la analiza conținuturilor pozitive și negative vom observa că a fost menționată mai degrabă în termeni pozitivi, primind puține critici. În graficul care înfățișează numărul menționărilor zilnice, putem observa că valorile accentuate sunt în concordanță cu datele în care au avut loc meciurile sportivei, peak-urile apărând în datele în care a jucat, în afara acestora numele ei nefiind un topic prea discutat. 
 
 

Menționările în funcție de tipul conținutului (Sursă: Neticle.ro)

 
În ceea ce privește sursa menționărilor, acestea provin într-o proporție de aproximativ 50-50% din articole online și opinii din social media. Ceea ce este, totuși, interesant: în timp ce presa o laudă și îi recunoaște meritele, pe baza graficului, utilizatorul de internet obișnuit  are o părere ușor negativă despre jucătoarea de tenis. Oare care este motivul?

 

Evoluția opiniei online în presă și în social media (Sursă: Neticle.ro)


Răspunsul îl vom găsi analizând lista celor mai frecvente expresii negative menționate în legătură cu numele lui Halep. Expresiile dominante sunt meci, tenis, câștig și alte asemenea cuvinte, graficul menționărilor relevând și faptul că utilizatorii de internet nu atacă neapărat persoana Simonei Halep. Ei mai degrabă îi critică adversarii sau au o opinie negativă despre împrejurările și condițiile meciului, luând, de regulă, apărarea jucătoarei. Despre ea scriu că este o persoană perseverentă, talentată și simpatică. 
 
 

Temele de discuție așezate în funcție de numărul de menționări și opinie (Sursă: Neticle.ro)

 
 
 
Mândria față de jucătoare se manifestă des pe web: pe de o parte utilizatorii pun în paralel succesul internațional al lui Halep cu narativa „măcar atât renume pozitiv să aibă și România în lume”, făcând astfel referire la conflictele economice și politice. Pe de altă parte harta de sentimente Neticle indică și faptul că utilizatorii, deși reclamă adversarul sau  împrejurările, sentimentele față de Simona Halep sunt bucuria, încrederea, dorința de succes. 
 
Harta sentimentelor întocmită pe baza opiniilor formulate despre Simona Halep (Sursă: Neticle.ro)

În concluzie putem spune că, atât din punct de vedere calitativ, cât și cantitativ, insight-urile indică faptul că brandul Simonei Halep este unul stabil, puternic și pozitiv, care inspiră încredere și eroism. Se scrie mult despre ea în fiecare zi (chiar și atunci când nu participă la vreun turneu), ceea ce se datorează în exclusivitate succeselor profesionale, cuvintele de laudă fiind superioare criticilor. În consecință, brandul ei clădit pe afirmare și profesionalism este unul foarte solid.