Automobilismul românesc retrăieşte în acest weekend un moment legendar al istoriei sale. La 30 ani după primul finiș românesc cu o mașină Dacia la Raliul Acropole - etapă de Campionat Mondial, un pilot autohton se întoarce la locul faptei. 
  
Ajuns la 63 ani, triplul campion național Ștefan Vasile revine în Grecia la volanul unei Dacia 1310 istorice, o replică a celei cu care câștiga un loc pe podiumul clasei 1300 în 1985. Tot în acel an, Ștefan Vasile reușea un spectaculos loc 18 în Raliul Portugaliei la general (cel mai bun rezultat all-time al României în Campionatul Mondial) și se impunea la clasa 1300 grupa A.

La inițiativa Federației Române de Automobilism Sportiv și a Retromobil Club România, mașina a fost reconstruită cu elemente originale în garajul celor de la Just Classics pe baza pozelor de arhivă puse la dispoziție de pilot.  
  
Organizat încă din 1951, celebrul Raliul Acropole a reprezentat mereu o piatră de încercare pentru piloții din Europa. În 1985, trei mașini Dacia 1310 parcurgeau cu brio cei 2296 kilometri ai competiției pe drumuri accidentate de macadam, cu temperaturi ce depășeau frecvent 40 de grade. Ștefan Vasile și Ovidiu Scobai se clasau atunci pe locul 25 la general, deși mașinile rivalilor aveau motoare și de patru ori mai puternice. 
 
"Nu am mai mers la concursuri de foarte mulți ani, dar m-am reacomodat repede cu mașina, e că mersul pe bicicletă. Uitându-mă la mașină, îmi revin amintirile din acei ani. Raliul Acropole era unul extrem de dur, temperaturile erau ridicate, iar mecanicii se țineau pe traseu după noi cu bidoane de ape reci. Mașinile Dacia 1310 aveau în jur de 70 căi putere, iar alții veneau cu mașini și de 300 căi putere. Am participat de mai multe ori, dar am terminat doar în 1985 pentru că mediile orare ridicate și traseul dificil cerneau mult sita. Va fi cu siguranță o experiență frumoasă și mulțumesc federației, sponsorilor și lui Georgios pentru sprijin", a spus“ Ștefan Vasile, triplu campion național de raliuri.