ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


„Departamentul pentru dezinformare” al Moderna a colaborat cu o organizație nonprofit, susținută de industria Pharma, Public Good Projects (PGP), pentru a monitoriza și a suprima vocile divergente cu privire la politica de vaccinare anti-COVID-19, potrivit unui nou raport al jurnaliștilor de investigație Lee Fang și Jack Poulson publicat luni în Unherd.  

Pe parcursul ultimului an, „Dosarele Twitter”, două procese împotriva administrației Biden și alte investigații au scos la iveală cazuri de complicitate între guvern, rețelele sociale și universități pentru a suprima discursurile divergente privind politicile COVID-19, acuzațiile de fraudă electorală și alte subiecte.

Acest nou raport face lumină cu privire la strategia din culise a companiei Moderna în acest nou peisaj media. Expune actorii principali și modul în care aceștia au acționat pentru a monitoriza 150 de milioane de site-uri web în scopul de a cenzura discursul care contestă narațiunea despre vaccinul COVID-19 a companiei și pentru a modela în mod activ discursul public în favoarea Moderna.

Dr. Jay Bhattacharya, coautor al Declarației de la Great Barrington și profesor de la Universitatea Stanford, care a fost inclus pe lista neagră de Twitter, a lăudat noul raport într-o postare.  

Moderna nu a avansat niciodată cu succes vreun produs pe piață înainte de vaccinul ARNm COVID-19 și era pe punctul de a falimenta când a fost anunțată pandemia.

Vaccinul său ARNm COVID-19 a transformat aproape peste noapte producătorul de medicamente într-o companie de 100 de miliarde de dolari și i-a transformat în miliardari pe CEO-ul său, pe președinte și cofondatori.

Astăzi, Moderna își intensifică eforturile începute în timpul pandemiei de a ataca vocile divergente cu privire la vaccinuri și a direcționa politica de vaccinare, au descoperit jurnaliștii de investigație.

Moderna are ca angajați astăzi foști agenți pentru aplicarea legii, cum este Nikki Rutman, veteran FBI timp de 20 de ani, care a lucrat pentru agenție în Boston în timpul Operațiunii Warp Speed, sarcina fiind să conducă întâlniri săptămânale cu Moderna pe tema securității cibernetice.

Acum conduce divizia globală de informații a Moderna – parte a departamentului care conduce activitatea Moderna pentru stoparea „dezinformării” –, producând rapoarte care semnalează „narațiunile anti-vaccin” în modiul online și recomandând dacă și cum să le abordeze, au scris jurnaliștii.

Departamentul lucrează cu PGP, finanțat în mare parte printr-o donație de 1,27 milioane de dolari din partea Biotechnology Innovation Organization, un grup de lobby în domeniul biotehnologiei care reprezintă Pfizer și Moderna.

Prin PGP și Talkwalker, o companie care se ocupă cu „luarea pulsului social”, echipa Moderna monitorizează totul, de la știri principale până la site-uri de jocuri, folosind Inteligență Artificială pentru a monitoriza 150 de milioane de site-uri web din întreaga lume pentru conversațiile legate de vaccin.

Echipa emite rapoarte personalului Moderna, rapoarte care codifică „narațiunile anti-vaccin” în funcție de nivelul de risc. Narațiunile cu risc scăzut „nu justifică în prezent nicio acțiune”. În cazul narațiunilor cu risc mai mare, echipa „va notifica părțile interesate corespunzătoare, oferind recomandări”, au scris Lee și Poulson.

Analizând eșantion de rapoarte, jurnaliștii au descoperit că exemplele de postări cu „risc ridicat” includ un videoclip postat de Elon Musk, care ridiculizează nenumărate afirmații că vaccinurile sunt „100% eficiente”, precum și o serie de postări ale comentatorului politic Russell Brand, comentarii care au fost semnalate în septembrie ca fiind credințe „anti-vaccin”.

De asemenea, echipa Moderna și-a exprimat îngrijorări când starul tenisului Novak Djokovic, care a refuzat vaccinul COVID-19, a câștigat U.S Open, sponsorizat de Moderna.

Lee și Paulson au raportat că Moderna nu a fost preocupată de adevărul vreuneia dintre afirmațiile din postările pe care le-a semnalat, ci doar de efectele acestora.

„Niciunul dintre rapoartele pe care le-am consultat nu încearcă să conteste afirmațiile făcute”, au scris ei. „Mai degrabă afirmațiile sunt considerate automat «dezinformare» dacă încurajează ezitarea față de vaccin.”

Lee și Poulson au mai descoperit că PGP a distribuit unei rețele de 45.000 de profesioniști din domeniul sănătății sfaturi cu privire la modul de răspuns față de „dezinformarea” privind vaccinul.

„Intenția [Moderna], așa cum am constatat din e-mailurile schimbate, nu a fost doar de a combate dezinformarea, ci și de a influența conținutul și a direcționa dezbaterea publică”, au scris Fang și Paulson.

În acest an, pe măsură ce numărul de boostere COVID-19 primite s-a prăbușit, Moderna și PGP au lansat o nouă colaborare, de data aceasta cu American Board of Internal Medicine, pentru a dezvolta un program de formare numit „Programul de instruire Infodemic”, cu scopul de a instrui lucrătorii din domeniul sănătății pentru a identifica „dezinformarea medicală”.

De asemenea, alertele interne analizate de Fang și Poulson dezvăluie că compania monitorizează îndeaproape legile și politicienii care urmăresc să restricționeze ordinele de vaccinare și semnalează mesajele postate pe X (fostul Twitter) de Musk, despre care Moderna notează că „folosește tot mai mult această platformă pentru a promova adversari marginali ai vaccinului și adepți ai teoriilor conspirației.”

„Rețeaua organizațiilor nonprofit care se ocupă cu «verificarea faptelor» a crescut într-un ritm industrial, oferind oportunități pe ascuns actorilor privați și publici de a prelua subtil controlul asupra discursului public. O astfel îmbinare subtilă între mesajele din domeniul sănătății publice și publicitatea corporativă trebuie să îngrijoreze pe oricine este interesat de modul în care guvernul controlează libertatea de exprimare” - încheie autorii.