ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


În urma unui articol de Opinie publicat de colaboratorul nostru Alesandru Anghel sub titlul „HOȚII DE NEMURIRE. Jefuitorii de ateliere ale artiștilor din Pangrati: Cazul PACEA. Ministrul Lucian Romașcanu știe?”, inspirat de un editorial al colegei noastre Adina Anghelescu de la ziarul Gândul, jurnalistă de investigații cu o experiență de 33 de ani de presă, am primit în urmă cu o săptămână un „Drept la Replică” incomplet, din punctul nostru de vedere, venit, aparent, de la Uniunea Artiștilor Plastici din România.

„Dreptul la Replică” este suspect și nu întrunește normele deontologice: 1. Nu are antetul instituției. 2. Nu are numărul de ieșire al adresei respective, ca act oficial emis de instituție și 3. Este nesemnat și neștampilat.

Semnătura generică aflată la finalul textului - Consiliul Director -, fără nici unul din elementele amintite mai sus, este la fel de validă ca răvașele din Caragiale date anonim. Având în vedere complicatul caz care atinge nivele de corupție, conflict de interese și incompatibilități la vârful conducerii UAP, ne putem ridica întrebarea firească dacă această notă dată anonim nu este realizată de fapt chiar de către președintele UAP, Petru Lucaci, personaj bi-principal al articolului de opinie, fără știința Consiliului Director al UAP.

De altfel, pentru a ne lămuri și asupra acestui aspect, am solicitat către adresa electronică de la care am primit nota câteva lămuriri, pe care nu le-am primit nici până acum. Între altele, arătam că menționarea tuturor chichițelor birocratice prin care este justificată aruncarea în stradă a unui artist cu numele și renumele de Pacea nu reușește să ne facă să înțelegem de ce este dat de fapt afară din atelierul în care creează din anul 2000 un pictor, de către Uniunea care se presupune că trebuie să-l apere și susțină. Avem în vedere chiar Statutul UAP care spune așa:

„Art. 7. U.A.P. are ca scop promovarea intereselor profesionale, materiale și morale ale membrilor săi, apărarea drepturilor acestora, precum și păstrarea memoriei celor care, în cursul timpului, au contribuit la afirmarea și dezvoltarea artelor plastice și vizuale din România.

U.A.P. susține activitatea membrilor săi, ca factor important în formarea și valorificarea patrimoniului național.”

În lipsa unui răspuns la solicitările noastre, întrebăm public: Conducerea UAP a înnebunit? Dă afară în stradă un pictor cu reputația lui Constantin Dinu Pacea, fiul academicianului și artistului Ion Pacea, cu tot cu lucrările lor - care „au contribuit la afirmarea și dezvoltarea artelor plastice și vizuale din România”?

Și, „întâmplător”, atelierul de pictură îi este atribuit din pix chiar prietenului intim al președintelui UAP, Petru Lucaci, directorul Muzeului Național de Artă Contemporană, Călin Dan, care a sărit ca brotacul dintr-o secție în alta până a ajuns la cea de pictură tocmai pentru a primi acest atelier?

Conducerea UAP a auzit de Agenția Națională de Integritate (ANI)? Dar de Direcția Națională Anticorupție (DNA)?

Conducerea UAP nu este conștientă că se vor revolta și alți artiști care ar putea să dea afară, în locul lui Constantin Pacea, chiar Conducerea UAP?

Iată ce scrie, spre exemplu, reputata pictoriță Sanda Buțiu, într-un simplu comentariu, de mare bun simț:

„Mi se pare nedemn să ne ascundem după degete, statute și regulamente când adevărul este evident. Dinu Pacea este un pictor care și pictează, care a crescut, a învățat să picteze și a pictat în atelierul părinților săi și indiferent de găselnițele hârțogărești invocate își merită atelierul Pacea din Pangratti.
Să ne onorăm valorile reale!”

Pentru a adăuga la apariția „Dreptului la Replică”:

„Sună a justificare încâlcită că să necăjim un artist care muncește cu sinceritate și talent în atelierul lui dintotdeauna.”

Deși ActiveNews nu are obligația de a publica un Drept la Replică în cazul unui articol de Opinie, care conține fapte documentate de o jurnalistă de o valoare de netăgăduit, prezentăm mai jos textul în cauză pentru a înțelege și cititorii noștri mai bine ce conțopiști au pus mâna pe conducerea UAP și se joacă de-a artiștii și cu destinele adevăraților artiști. Pentru că „Conducerea UAP” ne-a remis această provocare, de acum chiar vom trece de la simple opinii la investigații, pentru a lămuri exact cum a primit Călin Dan de la MNAC, prietenul și lăudătorul cu sârg al președintelui UAP, Petru Lucaci, un atelier de pictură în Dorobanți, fără a fi pictor real și cu mizerabila consecință de a arunca în stradă un artist consacrat.

Ce artist este acela care aruncă în stradă din propriul lui atelier un alt artist? Dar ce „Conducere UAP” este aceea care marșează la o asemenea măgărie incalificabilă?

Facem precizarea că am primit și din partea lui Călin Dan, posibil, un „Drept la Replică”, complet nesemnat, neștampilat, nedatat, fără antet, dat anonim și pe alocuri delirant, căruia îi vom da curs doar ca să-l lăsăm pe presupusul lui autor să se facă singur de râs.

Nu în ultimul rând, după acest insolit „Drept la replică” puteți citi pe cine vrea „Conducerea UAP” să dea afară din atelierul preluat legal în urmă cu 23 de ani dar în care lucrează de-o viață, de când era elev la Liceul de Artă Nicolae Tonitza și apoi student la Arte Plastice și artist cunoscut în întreaga lume.

Dar haideți, totuși, înainte de documentul birocratic, să mai oferim și părerea unui alt artist român, ca să nu se spună că nu reflectăm mai multe opinii de artiști. Constantin Constans, din Paris: „Aici este vorba de un clan de ipostori bons a rien care a confiscat toate institutiile cheie legate de artele plastice sau mai nou arte vizuale (UAP, MNAC si INSTITUTUL de BEAUX ARTS) si care isi impart intre ei sume impresionante din banul public.”

Și continuă: „Attention Culturnicii postComunisti ai ARTEI CONTEMPORANE Romanesti:

#cătălinbălescu– Rector UNARTE

#CălinDan - Directorul Muzeului Național de Artă Contemporană MNAC

#petrulucaci - Presedintele Uniunii Artistilor Plastici UAP 

s-au grupat intr-o haita de derbedei si intentioneaza sa expulzeze din atelierul personal din Pangrati pe artistul Dinu Pacea.

Aici este vorba despre un clan (tripleta) de tip Mafiot care a confiscat aceste institutii de cultura in interesul lor personal impreuna cu o minuscula grupare de profitori. De 30 ani si au impartit functii, si-au achizitionat lucrarile lor si ale clanului lor, si-au finantat din banii publici deplasari in strainatate, expozitii si cataloage, si-au repartizat ateliere in Pangrati, pensii speciale de „merit” etc. De 30 de ani acesti „artisti”, baieti profitori et bons a rien/buni de nimic traiesc regeste din banii statului. Enfin, acesti mafioti au creat tot soiul de reguli incit este aproape imposibil sa mai fie ejectati din functii.

Dinu Pacea, artistul pe care vor ei sa-l expulzeze, este fiul celebrului artist Ion Pacea si este unul dintre cei mai reprezentativi artisti ai generatiei '80, este membru al Uniunii Artistilor Plastici Romani (UAP Sectia Pictura) si membru la Maison des Artist in Franta. Timp de peste patru decenii, Dinu Pacea a lucrat in Franta, Germania, Spania si Romania.

Dupa moartea tatalui sau, in 1999, a continuat in calitate de membru UAP - Sectia pictura, sa lucreze cu drepturi legitime in atelierul tatalui sau. Dinu a avut o relatie fuzionala cu tatal lui atit din punct de vedere spiritual cit si profesional iar spatiul acesta impregnat de prezenta tatalui sau a reprezentat o necesitate vitala in actul de creatie care a urmat …..

Domnul Calin Dan, actualul Director al MNAC, a obtinut o repartitie frauduloasa in atelierul in care lucreaza de mai bine de doua decenii pictorul Dinu Pacea.

De mentionat faptul ca acest individ Calin Dan nu a avut activitate in zona picturii.

Singura lui activitate de-a lungul anilor a fost activitatea de culturnic impostor si tragator de sfori in cadrul grupului de UTCisti subREAL…

Acum citeva date despre acest personaj ipocrit - culturnic - impostor:

Intr-un interviu acordat unui cotidian central, Calin Dan spunea ca „nu am avut niciodata ambitii de a conduce institutii. Totodeauna s-a intamplat pur si simplu dintr-un joc al imprejurarilor si totdeauna am privit situatiile respective ca episoade cu caracter formativ limitat in timp".

Insa, nu scoate o vorba despre faptul ca imediat dupa moartea fostului director al MNAC, Mihai Oroveanu, se foloseste de o parte din colegii de generatie si mai tinerii artisti pe care ii seduce cu aura lui de „teoretician” chlosard esuat lamentabil in Olanda timp de aproximativ 20 de ani.

Ca atare, decide sa candideze la sefia muzeului si are grija sa aiba parte de o comisie prietenoasa din partea Ministerului Culturii la concursul de management si in acelasi timp depune eforturi colosale pentru o reintoarcere definitiva in Romania. Mobilizand toti factorii de decizie din zona artei si culturii, Calin Dan reuseste sa o elimine definitiv din scena pe Ruxandra Balaci, si ajunge, la jumatatea lunii ianuarie 2015, in fruntea MNAC.

Imediat dupa inscaunare, Calin Dan incepe sa returneze favorurile catre sustinatori. Astfel, Universitatea de Arte primeste un etaj din MNAC pentru expozitia exilata de Liviana Dan in Dalles si care doar ca nu se termina, dar este si fundalul pentru micile plati de imagine pe care seria dialogurilor cu artistii le permite: Petru Lucaci, Marilena Preda, asa-zisa intalnire a rectorilor.

In acelasi timp, masina muzeului ii aduce de la Amsterdam cartitele si mobilierul lui Calin Dan, pe care le depoziteaza cu grija in proximitatea biroului sau de la MNAC. Intre timp, Crama Oprisor devine un fel de sponsor personal, fapt pentru care cantitati impresionate de vin livrate muzeului pentru vernisaje dispar subit de la un eveniment la altul.

Tot in acel interviu, Calin Dan afirma ca „Am condus revista Arta cativa ani, in anii 90, am fost primul director al Centrului Soros pentru Arta Contemporana - practic, am pus bazele acestei institutii. In anii 2000 am lucrat in mediul corporatist in Olanda, la o companie de servicii media si publicitate, unde am fost seful unei platforme de creatie multimedia".

Sustine ca a lucrat in mediul corporatist din Olanda, dar uita sa precizeze ca a lucrat doar patru luni.” Ș.a.m.d (poate vom reveni și cu partea a doua a acestui text interesant).

Dar haideți să vedem ce mai zice și o doamnă foarte cunoscută de către toți artiștii români - Ruxandra Balaci, fostă directoare și fondatoare MNAC împreună cu Mihai Oroveanu: „Republic un textuleț mai vechi, actual deoarece au loc mâine alegerile (cam Faked) UAP-cu aceeasi "corupțeii intre ei": cdan (Călin Dan - n.n.), petrica (Petru Lucaci - n.n.) etc... cdan candideaza si aici si e si la UNARTE - conflict de interes! - si lucaci - cu un doctorat "inspirat" din Pastoureau (HOPA! - n.n) - si-l ia drept acolit dupa ce - abuziv - l-a instaurat (tot lucaci si nașa) la mnac.

Mentionez ca nu am dorit niciodata sa fiu membra a acestui UAP. Nici eu nici Mihai Oroveanu.

Dupa acapararea printr-un "pseudo-concurs" dat cu o comisie formata din nașa personală si indivizi fara cv, ale caror competente in zona muzeelor sint nule (seful UAP si o obscura ceramista, plus obscuri din minister) aflați in conflicte de interese cu participantii, obraznicia fara limite a incercarii de a muta/distruge MNAC confirma reavointa unor insi care nu au construit nimic in domeniul muzeologiei dar vor si stiu sa distruga (pentru a-si ascunde neputinta de a conduce, la parametrii de excelenta, si a ramine totusi in functie prin re-deschiderea unui santier). (...)”.

Poate vom reveni și asupra acestui text foarte-foarte interesant care vorbește deschis de PLAGIAT, CONFLICT DE INTERESE, CORUPȚIE. Până atunci, cum am promis:

DREPT LA REPLICĂ SOLICITAT COTIDIANULUI ROMÂNIA LIBERĂ

DREPT LA REPLICĂ SOLICITAT COTIDIANULUI GÂNDUL

DREPT LA REPLICĂ SOLICITAT ACTIVE NEWS

În vederea unei corecte informări a publicului referitor la articolele apărute în edițiile online ale cotidianului România Liberă din datele de 12.03.2023, respectiv 17.03.2023 (ambele autor Marius Ghilezan), precum și cele din cotidianul Gândul din data de 04.04.2023 (ambele autor Adina Anghelescu), dar și la cel din 10.04.2023 de pe portalul activenews (autor Alesandru Anghel), ținând cont de prevederile legale, Uniunea Artiștilor Plastici din România solicită publicarea următorului Drept la replică:

Uniunea Artiștilor Plastici (U.A.P.) din România, persoană juridică de drept privat recunoscută ca persoană juridică de utilitate publică în baza Decretului nr.266/1950, funcționează în temeiul Decretului-Lege nr.27/1990, a art. 85 din O. G. nr. 26/2000 cu privire la asociații și fundații și se guvernează în conformitate cu Statutul și regulamentele sale proprii. U.A.P. nu se află în subordinea Ministerului Culturii. Referitor la patrimoniul U.A.P., acesta este indivizibil și nu se moștenește, cf. art.43 din Statut: ,,Patrimoniul U.A.P. este indivizibil. Un grup de membri sau un membru al U.A.P. în parte, precum și filialele nu pot înainta pretenții asupra patrimoniului U.A.P., nu pot dispune, în particular, de proprietatea comună a U.A.P.”

În acest temei, U.A.P. este proprietara imobilului situat în București, sect.1, str. Ermil Pangratti, nr. 29 A. Un spațiu din imobilul respectiv a fost închiriat cu titlu de atelier de creație la data de 01.07.2009 pictorului Zamfir Dumitrescu, ca unic utilizator. Istoricul ocupării atelierului este următorul: a fost utilizat de pictorul Ion Pacea până la decesul acestuia, în anul 1999, iar ulterior a fost utilizat de văduva artistului, tapiserista Lucreția Pacea, respectiv fiul decedatului, pictorul Constantin Teodor Pacea. Cu ambii U.A.P. a încheiat un contract de închiriere pe 1 an (11.10.2002 - 11.10.2003), prelungit până la 29.10.2004, când între U.A.P. din România, pe de o parte și L. Pacea, C. T. Pacea, respectiv pictorul Z. Dumitrescu (ginerele decedatului I. Pacea), pe de altă parte, s-a încheiat un act adițional, pentru încă un an (28.04.2004-28.04.2005). În urma deciziei Consiliului Director al U.A.P. ca toate contractele de închiriere a spațiilor Uniunii să se facă pentru un singur titular, fără drept de subînchiriere, Z. Dumitrescu, la acea dată președinte al U.A.P., a rămas singurul titular de contract pe suszisul spațiu, cu începere de la 01.07.2009. După decesul acestuia la 06.02.2021, Consiliul Director al Filialei de Pictură București a U.A.P. a anunțat concursul pentru repartiția studioului de creație astfel disponibilizat, concurs care s-a desfășurat ca întodeauna în mod deschis, conform regulamentelor, pe baza depunerii de dosare profesionale.

În urma desemnării unui nou utilizator al atelierului, soției pictorului decedat, Liliana-Marina Dumitrescu (născută Pacea) i-a fost transmisă adresa nr. 1749/ 11.06.2021, prin care i se aducea la cunoștință că spațiul a fost repartizat prin concurs altui artist, membru al U.A.P. și că îi revine, conform contractului, obligația evacuării studioului. Ca răspuns, dna. Dumitrescu a transmis U.A.P o notificare prin avocat, comunicând refuzul evacuării. U.A.P. a cerut și a obținut în instanță evacuarea susnumitei, ca urmare a faptului că studioul de creație este ocupat fără un titlu valabil. Decizia instanței este definitivă.

În tot acest interval, dl. C. Pacea, fratele văduvei Dumitrescu și deci cumnat al defunctului chiriaș legal (până la data dispariției sale) al suszisului atelier, a ocupat fără acte spațiul respectiv și s-a folosit de acest bun fără nici un temei legal, în baza unui aranjament de familie nerecunoscut de regulamentele și statutul U.A.P. Contractul de închiriere agreat și semnat de către Z. Dumitrescu sub nr. 31/PU/3855/07.2009, arată la Art. 17 că: ,,Se interzice subînchirierea în tot sau în parte, cesiunea contractului de închiriere, asocierea în participațiune sau orice altă colaborare a artistului plastic cu alte persoane fizice sau juridice.” Tot acolo, la art. 21 este stipulat că: ,,În cazul decesului artistului plastic, succesorii în drepturi au obligația de a preda UAP-ului studioul de creație în termen de 30 de zile de la data decesului, în bună stare de funcționare și cu toate dotările existente la momentul preluării de către titularul de contract, pe bază de proces-verbal de predare-primire.”

În acest context clar de nerespectare a legii, dl. C. Pacea nu a considerat oportun să îndrepte situația, beneficiind de dreptul participării la un concurs de dosare pentru ocuparea în mod legal, pe bază de merite profesionale, a atelierului respectiv, dacă tot își dorea acest lucru. Dl. C. Pacea nu a făcut nici efortul de a solicita conducerii U.A.P. sprijin pentru rezolvarea situației lucrărilor familiei, despre care susține că ar fi depozitate în acel spațiu. A ales în schimb să meargă direct în instanță, ba, mai mult, a început să facă presiuni la diferite instituții ale statului, la presă, la diverse persoane influente de a căror inocență asupra speței a profitat fără scrupule.

Reținem ca total neprofesionistă și atitudinea jurnaliștilor, dar și a organelor de presă, ca mai sus, în ce privește susținerea unilaterală, fără consultarea celeilate părți, a unei cauze ce contravine regulamentelor U.A.P. din România și condamnăm tonul denigrator, semidoctismul atacurilor la personalități și instituții de primă mână, cu care U.A.P. din România are relații profesionale structurale. Considerăm neprofesionistă atacarea tendențioasă și fără substanță a relațiilor instituționale dintre U.A.P., MNAC, și UNArte, trei dintre actorii importanți ai dezvoltării artelor vizuale din România, a căror colaborare este practic obligatorie, indiferent de cine le conduce.

Pentru U.A.P. important este nivelul profesional al membrilor săi, nu înțepenirea în clișeele perioadei staliniste, când U.A.P. era doar uniunea pictorilor și a sculptorilor, ale cărei elite (validate politic) își aflau sediul în atelierele din str. Pangratti. Atelierele, orice alte beneficii ce rezultă din calitatea de membru al U.A.P. sunt acordate de către comisii de specialiști și de către conducerile Uniunii și alte filialelor sale, numai pe baza meritelor profesionale.

În concluzie: atelierele de creație ale U.A.P. sunt exclusiv destinate creației artistice curente a membrilor săi; nu se lasă moștenire familiei; nu sunt destinate depozitării de lucrări, indiferent dacă aparțin patrimoniului personal sau național; dl. C. Pacea ocupă spațiul de lucru din str. Ermil Pangratti 29A în mod abuziv, fără a deține un titlu valabil, lucru asupra căruia instanța se va pronunța.

UNIUNEA ARTIȘTILOR PLASTICI DIN ROMÂNIA

CONSILIUL DIRECTOR”

CINE ESTE CONSTANTIN PACEA

Curriculum Vitae Constantin Pacea



Nascut 9 martie in 1957, la București.
Urmează cursurile la secția de artă monumentală a Institutului de Artă « Nicolae Grigorescu » din București  - promotia 1981.
Lucrarea de diplomă : «Omul și Universul», ulei pe panza, 3x6 metri; este expusă la Muzeul de Arheologie din Constanța.

1981 –  Expozitie personala actualul Muzeul al Taranului Roman. Participă cu două lucrări la Expoziția Internațională de „Desene Lis81”, la Galeria Națională de Artă Modernă din Lisabona. Trimite trei desene la Expoziția Internațională de Artă Grafică „Arteder 82”, la Muzeul de Artă Modernă din Bilbao, la a doua Trienală de Desen – Nüremberg, Germania Federală și la Muzeul Cantonal din Lausanne, Elveția.
1983 – Participă cu un desen la a patra Competiție de desen de la Barcelona, Spania.
1984 – Organizează o serie de expoziții la Galeria Wallner și Roda Traden din Malmö, și la Galeria Angel, din Lund. Expune împreună cu Florica Pacea, la Galeria Raphael din Frankfurt, și la Galeria Rautenberg, din Aachen.
1986 – Galeria 44 și primăria orașului Kaarst-Düsseldorf îi organizează o importantă expoziție personală, cu lucrări din anii 1980-86, iar în anul următor, aceeași galerie îl prezintă la International Artfair, din Chicago, SUA.
1987 – Împreună cu Florica Pacea, organizează, la Galeria Janine Lorcet din Paris, expoziția „Energie contemplative”. „Le Livre dans tous ses états” - Bibliothèque Louis Aragon – Choisy-Le-Roy. „Livre d’Artiste” - Galeria Caroline Corre - Paris.
1987 – Expune la „Figuration Critique”, Grand Palais -Paris, iar ulterior, împreună cu Florica Pacea, la Galeria Gijzenrooi în Geldrop, Olanda.
1988 – Participă la expoziția „Signes, schémas, images”, Acropolis, Nice. „Livres d’Artistes” - Maison du livre, de l’image et du son – Villeurbanne.
1989 – Participă la „1ère Biennale du livre d’artiste” , Uzerche. „Magicien de ma Terre” - Galeria Caroline Corre - Paris. „Délires de livres”, Centre Culturel de Boulogne-Billancourt.
1990 – Expoziție de grup „Le Livre dans tous ses états” la Galeria Caroline Corre Paris și la Galeria Huguette Bultel – Strasbourg.
1991 – Participă la S.A.G.A. - Grand Palais, Paris.
1992 – Expune, împreună cu sculptorul Jan Van Depol, la Galeria Gijzenrooi Geldrop – Olanda.
1993 – Expoziție de grup la Galeria Riol – Madrid.
1994 – Ionel Petrov’ Gallery prezintă One-man-show – Constantin Pacea, la Târgul Internațional „Lineart” la Gand – Belgia.
1998 – Este invitat să organizeze o expoziție personală la Fundația E. Scholtter din Altea, Spania.
2006 – Fundația Schlotter din Altea îl invită, pentru a doua oară, pentru o nouă expoziție personală – intitulată „Vistas desde La Olla de Altea”.
2008 – Galeria Nordenhake din Stockholm îl prezintă în expoziția de grup „Agents”, cu lucrarea „Diptych Yellow Brown Ocre” -datată 1984.
2012 – Împreună cu Dorin Crețu și Radu Tuian organizează expoziția „Jardins Intérieurs”, la Galeria Maket, din Paris (Franta)
2013 – Expozitie de grup „It’s all about woman’’ , la Art Yourself Gallery, Bucuresti
2014 – Expoziția „Constantin Pacea - o retrospectivă”, Muzeul Național al Țăranului Român
2014 – Expozitie personala „La Isleta’’ – Art Yourself Gallery
2014 – Expozitie de grup „Summer exhibition’’ – Art Yourself Gallery
2014 – Expozitie personala - Annart Gallery in cadrul targului de Arta „Art Safari’’, Bucuresti
2014 – Expozitie personala  la Five Plus Art Gallery, Viena ,Austria
2015 – Expozitie personala la Fundatia E. Scholtter din Altea, Spania
2015 – Expozitie personala „La Isleta - Visum’’ – Five Plus Art Gallery in cadrul targului de Arta „Art Safari’’, Bucuresti
2016 – Expozitie personala „Visum’’ – Art Yourself Gallery, Bucuresti
2016 – Expozitie personala la Five Plus Art Gallery in cadrul targului de Arta „Art Safari’’, Bucuresti
2017 – Expozitie personala in cadrul targului de Arta „Art Shopping – Carrousel du Louvre’’, Paris, Franta
2018 – Participa la Salonul National de Arta la MNAR, Bucuresti
2019 – Expozitie de grup „Mari Maestri ai Artei Contemporane’’, Art Yourself Gallery, Bucuresti
2020 – Expozitie de grup, Art Yourself Gallery, Bucuresti
2020 – Interviu cu Constantin Pacea – ArtEXIT, Romania
2021 – Expozitie de grup, Art Yourself Gallery, Bucuresti
2021 – Expozitie de grup la Muzeul de Arta, Constanta
2021 – TVR1 prezinta in cadrul emisiuni Romania Veritabila de Cristina Soloc „Familia de artisti Pacea’’
2021 – Interviu Constantin Pacea – artist vizual – modernism.ro
2022 – Expozitie de grup „Mari Maestri ai Artei Contemporane’’, Art Yourself Gallery, Bucuresti
2022 – Expozitie de grup la Arcub, Bucuresti
2022 – Colaboreaza la ICR Istanbul cu un film de Artist
2022 – Interviu Constantin Pacea « Mi imi place lumina de bec. E sincera cu tine, nu te tradeaza » Pastila Literara de Iuliana Miu
2022 – Invitat la Emisiunea « Stiu » la Aleph News
2023 – TVR Cultural prezinta in cadrul « Jurnal Cultural » pictorul Constantin Pacea
2023 – Expozitie de grup „Mari Maestri ai Artei Contemporane’’, Art Yourself Gallery, Bucuresti

Vom reveni