Investigație BBC: „Prizonieri” în cabine. Condițiile mizere în care șoferii țărilor din Estul Europei, printre care și români, lucrează pentru Ikea

O investigație realizată de BBC prezintă condițiile în care lucrează șoferii de camion a companiei Ikea. Unii dintre aceștia provin din țări din Estul Europei, printre care și România, și sunt plătiți cu mai puțin de 3 lire sterline pe oră și nu pot să trăiască în țările din care provin.
Unul dintre aceștia a declarat pentru BBC că se simte ca un „prizonier" în camionul său. Șoferii care au vorbit pentru sursa menționată sunt angajați de companii de transport cu sediul în Estul Europei, companii care încheie ulterior contracte pentru a transporta mărfurile Ikea.
Unul dintre cei care a vorbit pentru BBC este un român și s-a prezentat drept Emilian. Acesta a povestit că transportă mărfuri pentru Ikea prin Europa de Vest, activitate pentru care câștigă în medie câte 477 de euro (420 de lire sterline) pe lună.
Emilian a dezvăluit că are peste 4 luni de când doarme, mănâncă și se spală în camionul pe care lucrează.
Normele Uniunii Europene precizează că un conducător auto detașat temporar departe de casă ar trebui să aibă „garantat” un salariu „minim" și să i se asigure condiții decente de către țara gazdă. Dar, companii găsesc mereu metode de a exploata lacunele din legislație.
Emilian este angajat de o filială din Slovacia a unei companii norvegiene de transport și este plătit ca și când ar avea locul de munca în Slovacia, chiar dacă el nu lucrează acolo, conform BBC.
Emilian nu este singurul șofer care muncește în aceste conditii, mai arată BBC care afirmă că a văzut contracte ale conducătorilor auto care lucrează pentru unii dintre cei mai mari parteneri Ikea, fiecare plătiți cu salarii mici ca în Europa de Est în timp ce lucrează luni de zile la un moment dat în Europa de Vest.
Reprezentanți ai companiei Ikea s-au declarat „întristați de mărturiile" conducătorilor auto.
Unul dintre aceștia a declarat pentru BBC că se simte ca un „prizonier" în camionul său. Șoferii care au vorbit pentru sursa menționată sunt angajați de companii de transport cu sediul în Estul Europei, companii care încheie ulterior contracte pentru a transporta mărfurile Ikea.
Unul dintre cei care a vorbit pentru BBC este un român și s-a prezentat drept Emilian. Acesta a povestit că transportă mărfuri pentru Ikea prin Europa de Vest, activitate pentru care câștigă în medie câte 477 de euro (420 de lire sterline) pe lună.
Emilian a dezvăluit că are peste 4 luni de când doarme, mănâncă și se spală în camionul pe care lucrează.
Normele Uniunii Europene precizează că un conducător auto detașat temporar departe de casă ar trebui să aibă „garantat” un salariu „minim" și să i se asigure condiții decente de către țara gazdă. Dar, companii găsesc mereu metode de a exploata lacunele din legislație.
Emilian este angajat de o filială din Slovacia a unei companii norvegiene de transport și este plătit ca și când ar avea locul de munca în Slovacia, chiar dacă el nu lucrează acolo, conform BBC.
Emilian nu este singurul șofer care muncește în aceste conditii, mai arată BBC care afirmă că a văzut contracte ale conducătorilor auto care lucrează pentru unii dintre cei mai mari parteneri Ikea, fiecare plătiți cu salarii mici ca în Europa de Est în timp ce lucrează luni de zile la un moment dat în Europa de Vest.
Reprezentanți ai companiei Ikea s-au declarat „întristați de mărturiile" conducătorilor auto.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Victor Roncea: TURUL 2 ÎNAPOI SE ȚINE PE 4 MAI 2025

Nikola Tesla era istro-român și fiu de preot ortodox - Mărturiile lui Henri Coandă. 82 de ani de la moartea marelui savant româno-sârb (7-8 ianuarie 1943). Firma lui Elon Musk îi poartă numele

Am repornit motoarele! ACTUALIZARE și MULȚUMIRI! Problemele ActiveNews: 20.000 de articole dispărute. Ținta Covid

7 ianuarie: Nașterea Domnului, în lumea ortodoxă pe stil vechi. Un mesaj Mitropolitului Basarabiei

OPERA POLITICĂ a Românului Absolut, disponibilă tuturor online într-un portal unic: Mihai-Eminescu.Ro. Academia Română și NeamUnit oferă și aplicația gratuită Mihai Eminescu - Întreaga Operă

Mária Berényi: GOJDU
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)