ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un medic elvețian a lansat un apel către profesori pentru a viziona materiale pornografice cu elevii lor, în clasă, și apoi să le comenteze pentru „o mai bună educație sexuală”.

Johannes Bitzer este medic la clinica Universității din Basel și ocupă în prezent postul de șef al Departamentului Multidisciplinar de Consultanță în domeniul Medicinei Sexuale și al Terapiei Sexuale.

Anterior, a condus departamentele de Medicină Psihosomatică și Psihosexuală și de Obstetrică și Ginecologie.

Orientarea profesională către domeniul sexualității l-a determinat pe Bitzer să propună un program de educație pe bază de pornografie în revista anuală de 400 de pagini Health Forecast.

„Un adolescent care se confruntă cu pornografia are nevoie de cunoștințe suficiente și de experiență pentru a o înțelege: Aceasta este realitatea mea și aceasta este realitatea din film”, afirmă Bitzer.

Medicul a conceput un program pentru elevi care, în loc să-i avertizeze pe aceștia în legătură cu astfel de practici, dorește să îi inițieze în diferențele dintre pornografie și viața reală.

„Tinerii trebuie să învețe să gestioneze aceste media. Recomandăm profesorilor să vorbească despre pornografie în clasă sau să urmărească un film cu elevii lor.”

Bitzer crede că în acest mod copiii vor fi mai bine educați în domeniul sexualității.

Medicul elvețian a precizat totuși, conform 20 Minuten, că elevii nu ar trebui să fie obligați să se uite la pornografie și că „voința personală este importantă”.

În contextul creșterii cu 20% al consumului de pornografie din cauza restricțiilor COVID, Bitzer a afirmat că privirea de filme porno este „în interesul” elevilor, deoarece poate contribui la reducerea unor temeri personale în legătură cu aspectele anatomice.

„Acest lucru este important pentru a le prezenta tinerilor cum pot arăta diverse vulve și penisuri. Sau să le arătăm că sexul nu se încheie întotdeauna cu un orgasm. Unde este tandrețea în aceste filme? Toate acestea pot fi discutate și teoretic, însă, cu o vizionare critică a unor materiale pornografice, este probabil mai ușor să subliniezi imaginea deformată pe care o vehiculează aceste filme.”

Bitzer nu își face griji în legătură cu efectele pe care asemenea imagini le-ar putea avea asupra copiilor, fiind mai preocupat de pericolul de a nu putea discuta asemenea lucruri în clasă.

„Dacă un adolescent privește singur aceste filme, nu există o dezbatere”, spune medicul elvețian.

„Educația sexuală prin pornografie, dar neîndrumată, sau educația sexuală incompletă, făcută prin intermediul altor copii, trebuie evitate. Profesorii sau educatorii sexuali, în schimb, pot face această activitate educativă într-o manieră profesională.”

Conștient de natura controversată a propunerilor sale, Bitzer a evocat în sprijinul lor studii, afirmând că acestea îi susțin ideile, și a exclus orice risc de prejudiciu pentru copiii care sunt supuși unui astfel de tratament.

„Există suficiente studii care arată că teama de o sexualizare precoce, prin discuțiile despre sexualitate, este nefondată. Copiii nu tabără brusc unii pe alții, nici nu au sentimentul că de acum trebuie să devină activi din punct de vedere sexual.”

Dagmar Rössler, președinta Asociației Profesorilor, a tras în schimb un puternic semnal de alarmă împotriva propunerilor lui Bitzer, numindu-le „o linie roșie care nu trebuie trecută”.

Ea a invocat drepturile copilului, precum și pe cele ale profesorilor, care vor avea responsabilitatea de a susține asemenea lecții.

Un raport recent al UNICEF, bazat pe un studiu realizat în 19 țări din Uniunea Europeană, a dezvăluit că, în majoritatea acestor țări, cea mai mare parte a copiilor care au văzut imagini pornografice nu au fost „nici tulburați, nici încântați”.

Raportul a fost contestat de activiștii pentru drepturile familiei.

„Raportul UNICEF ignoră vastul corpus de cercetări care demonstrează vătămările pe care pe provoacă pornografia asupra copiilor. Ignorând răul real pe care îl poate produce pornografia, UNICEF joacă ruleta rusească cu sănătatea și siguranța copiilor”, declară Lisa Thomson, vicepreședinte și director al Institutului de Cercetări la Centrul Național împotriva Exploatării Sexuale.

La rândul său, Jonathon Van Maren, editorialist LifeSiteNews și militant pro-viață, a lansat un avertisment sever față de propunerile lui Bitzer. El a subliniat consecințele profunde ape vizionării materialelor pornografice, nemaivorbind de urmărirea și comentarea lor în clasă.

„Un număr tot mai mare de dovezi - inclusiv două studii europene, doar anul acesta - arată în ce măsură pornografia mofifică creierul celor care o urmăresc, mai ales în timpul anilor esențiali de dezvoltare a creierului”, spune Van Maren.

„Ideea că copiilor ar trebui să li se distrugă inocența și să li se afecteze concepțiile despre sexualitate de la o vârstă atât de fragedă prin expunerea la pornografie este ridicolă și greșită.”