ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Nadina Nicolici, o profesoară de engleză din Mehedinți, i-a făcut pe profesorii americani să ia notițe după ideile sale. A fost selectată alături de alți trei profesori din lume să susțină patru conferințe la Universitatea din Illinois, unde a prezentat un studiu comparativ dintre istoria României și cea a Statelor Unite ale Americii, dar a vorbit și despre sistemul de educație din România.

În urma participării la un curs on-line pe tema pedagogiei, Nadina Nicolici , profesor de limba engleză la Colegiul Tehnic „Lorin Sălăgean" din Drobeta-Turnu Severin, a fost selectată să susțină patru conferințe pentru profesori americani la Universitatea din Illinois. Și selecția a fost extrem de dură fiindcă din 65 de profesori din întreaga lume care s-au înscris inițial au finalizat acest curs doar 4 participanți: dascălul român și trei profesori din Grecia, Franța și Nigeria. 

Universitatea din Illinois este în topul primelor 25 de universități din lume, așa că performanța profesorului român este cu atât mai mare. Cursul s-a finalizat cu un raport, un auxiliar curricular, cu tema Istoria Americii comparată cu istoria României.

„A fost foarte greu, extrem de epuizant pentru că acest raport a trebuit să atingă foarte multe puncte în afară datele istorice, precum arhitectură, muzică, literatură. Este un curs interactiv, totul se bazează pe întrebări și în funcție de întrebările pe care eu le adresez elevilor, primesc răspunsul, uneori pe care îl aștept, alteori pe care nu îl aștept, și corectez sau ofer informații suplimentare”, a spus Nadina Nicolici, conform Adevărul.

Opinia dascălului român, care a împărtășit-o și colegilor americani, este aceea că ar trebui pus accentul pe dezvoltarea abilităților și capacităților elevilor:

„În școala actuală românească sau internațională pregătim niște copii care vor fi viitori lucrători într-o posibil meserie care nu s-a învățat. Ideea mea este aceea că sunt foarte multe abilitățile ale secolului XXI, cum ar fi gândirea critică, colaborarea, comunicarea, pe care noi ar trebui ca profesori să le dezvoltăm și nu neapărat să le spunem <>. Asta înseamnă învățat mecanic și în final nu are niciun rezultat”, a mai spus aceasta.

Discursul dascălului român i-a captivat și profesorii americani au ținut să-i spună că multe din ideile împărtășite acestora le vor pune în practică în școlile unde predau.

„Îmi amintesc când țineam una din prezentări la profesorii amerciani că și-au luat notițe. Li s-a părut că ceea ce am creat eu în școală, adică un grup de inovare (profesori care stau de vorbă, discută, împărtășesc idei și încearcă să îmbunătățească ceva), este un lucru care funcționează și au spus că vor încerca să facă același lucru”, a mai precizat Nadina Nicolici.