Președintele Klaus Iohannis a semnat luni decretul de promulgare a Legii care scade numărul de ore pe săptămână din programa de școală generală și liceu. Elevii din învățământul primar vor studia, începând de anul școlar următor, în medie, 20 de ore/săptămână, elevii de gimnaziu – 25 de ore săptămânal. Cel mai mare impact al acestei legi va fi la gimnaziu, unde sunt tăiate peste 5 ore din orarul săptămânal al elevilor, atrage atenția portalul de știri din domeniul educației EduPedu.ro

Administrația Prezidențială a anunțat luni, printr-un comunicat de presă, că „Președintele României, d-l Klaus Iohannis, a semnat luni, 18 noiembrie a.c., decretul privind promulgarea Legii pentru modificarea și completarea Legii educației naționale nr. 1/2011 (PL-x 316/16.05.2018)”.

Modificările la Legea Educației, inițiate de parlamentarul Liviu Pop (PSD), adoptate pe 21 octombrie 2019 (după o retrimitere în Parlament din partea Președinției -n.r.) de Senatul României și promulgate pe 18 noiembrie de Președinție alocă 20 de ore pe săptămână, claselor I-IV (față de 19-22 ore în prezent), 25 de ore pe săptămână, claselor de gimnaziu (față de 26-34 în prezent) și 30 de ore pe săptămână, claselor de liceu. 

Prevederile „intră în vigoare începând cu anul școlar 2020-2021”, se arată în legea promulgată de Iohannis.

În noua ei formulă, Legea Educației prevede și introducerea unor sesiuni de pregătire a personalului didactic asupra problemelor legate de violența psihologică (bullying -n.r.), în vederea dobândirii de competențe în identificarea acestora și a capacității de aplicare a unor strategii educaționale potrivite, conform Agerpres

Concret, actul normativ modifică Legea Educației și arată că numărul de ore alocat disciplinelor din planurile-cadru de învățământ este: în medie 20 de ore pe săptămână la învățământul primar (4 ore/zi),
în medie 25 de ore pe săptămână la învățământul gimnazial (5 ore/zi); în medie 30 de ore pe săptămână la învățământul liceal (6 ore/zi).

Legea mai prevede și că „unitățile de învățământ preuniversitar au obligația de a înscrie persoanele care nu dețin un cod numeric personal” (CNP).

Legea Educației definește violența psihologică (bullying) cu următoarea formulare: „acțiunea sau seria de acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârșite cu intenție, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecință atingerea demnității ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane și vizează aspecte de discriminare și excludere socială, care pot fi legate de apartenența la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acțiune sau serie de acțiuni, comportamente ce se desfășoară în unitățile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale”.