Liga Studenților Iași se opune introducerii testelor grilă la bacalaureat și evaluarea națională și are rezerve față de proiectul unei materii denumite „Gândire critică în contextul fake news și al ideologiilor extremiste”
Liga Studenților (LS IAȘI) se opune introducerii testelor grilă în subiectele de la evaluarea națională și examenul de bacalaureat, modificare ce ar urma să aibă loc începând chiar din acest an școlar și care ar duce la o scădere dramatică a calității actului educațional, solicitând în acest sens ministrului interimar, Rovana Plumb, să retragă propunerea fostului ministru Valentin Popa, se arată într-un comunicat de presă trimis pe adresa redacției.
Introducerea itemilor de tip grilă ce ar reprezenta 40% din volumul subiectelor examenului de bacalaureat va reduce interesul elevilor pentru materiile studiate, afectându-le perspectiva de învățare și transformându-i în memoratori de date, nu în tineri care pot să formuleze enunțuri logice și care să operaționalizeze informația, ajungându-se la performanțele intelectuale scăzute care se observă la examenul de rezidențiat sau la admiterea în magistratură. De asemenea, se va reduce rigoarea examenului, fapt care va permite unor elevi nepregătiți din punct de vedere didactic să acceadă în treapta învățământului superior.
Scopul acestei propuneri a coaliției PSD-ALDE este de a crește în mod artificial rata de promovabilitate a bacalaureatului, pentru a putea puncta, pe de o parte, un fals rezultat al guvernării în educație, iar pe partea cealaltă pentru a crește baza de recrutare și implicit numărul de studenți admiși la buget pentru universitățile cunoscute drept „fabrici de diplome”, care oferă programe de studii de o calitate îndoielnică, dar care sunt controlate de baroni locali. În acest sens, observăm o corelare între modificarea modalității de distribuire a locurilor bugetate către universități (în special creșterea numărului de locuri pentru elevii din comunitățile rurale) și propunerea de introducere a grilelor la bacalaureat, ambele fiind opera fostului ministru Valentin Popa, ambele fiind lansate fără nicio dezbatere publică anterioară.
Totodată, Liga Studenților își exprimă rezerva față de proiectul de lege inițiat de o serie de parlamentari PNL în vederea introducerii unei materii numite „Gândire critică în contextul fake news și al ideologiilor extremiste”, considerând că prin programa acesteia ar putea fi combătute valorile conservatoare sau valorile religioase ale unor culte recunoscute de stat, aducându-se atingere principiului non-politizării actului de predare și libertății de conștiință, inclusiv dreptului părinților de a-și educa copii potrivit propriilor valori și convingeri, consfințit de Constituția României și de practica CEDO.
Liga Studenților Iași susține indiscutabil utilitatea în formarea unui spirit armonios a unor abilități de a gândi corect și, implicit, de a opera cu informația în mod util, însă nu consideră oportună maniera în care aceste abilități sunt cultivate în rândul elevilor români. Cu o oră de ,,gândire critică’’ pe săptămână, timp de un an de zile, nu poți educa tânărul spre a fi un bun analist. În plus, credem că astfel de competențe (logică, argumentare, retorică - specifice învățământului clasic) ar trebui dezvoltate încă din clasele primare.
„Gândirea critică” nu va putea face niciodată obiectul unei discipline școlare având o programă stabilită de către organele statului, din două motive: în primul rând, gândirea critică se dezvoltă prin abordarea corectă a tuturor disciplinelor pe care un elev trebuie să le parcurgă, depinzând deci de modul în care profesorul instruiește elevii în parcursul lor gimnazial ori liceal. În al doilea rând, implicarea directă a statului în formarea unei „gândiri critice” este o imixtiune nepermisă a acestuia cu consecințe foarte grave în plan sociologic și politic, întrucât materia va deveni o pârghie facilă prin care guvernarea ori alte persoane interesate vor putea să inducă idei și concepte favorabile lor în mentalul colectiv al generațiilor viitoare, iar acest lucru este de neconceput într-o societate democratică.
«În contextul în care sistemul preuniversitar deja se bazează în proporție covârșitoare pe memorarea și redarea unor informații care, de cele mai multe ori, nu sunt asimilate propriu-zis de către elevi, introducerea sistemului de tip „grilă” în subiectele examenului de Bacalaureat nu ar face altceva decât să încurajeze analfabetismul funcțional. Șocant fiind la prima vedere, totuși, acest fenomen se explică prin transformarea liceului dintr-un mijloc de formare specializată și pregătire a intelectului pentru studiile universitare, într-un mijloc de instruire a liceenilor pentru promovarea examenului de Bacalaureat, fenomen asemănător cu cel în care sunt implicați studenții ce aspiră la o carieră în magistratură, care își formează stilul de învățare pe teste-grilă și nu pe asimilarea și integrarea sistematică și logică a informațiilor în propriul lor bagaj de cunoștințe, ulterior întâmpinând dificultăți în practică. Pentru aceste motive, și nu numai, LS IAȘI nu poate fi de acord cu o asemenea inițiativă la nivel preuniversitar.» a declarat Cosmin-Teodor Cotos, primvicepreședinte al Ligii Studenților (LS IAȘI).
Secțiuni: Educație
Persoane: Silvian Emanuel Man Valentin Popa Viorica Dăncilă
Locații: Iaşi
Organizații: Liga Studenţilor Iaşi
Tip conținut: Știri
Pe același subiect

Profesor, despre testele PISA: Nu vor măsura niciodată particularul, specificul, creativitatea sau elanul spiritual și cunoștințele despre limbă și cultură. Sunt creația unor birocrați, cu un mesaj ideologic manifest, rudimentar și fără ocolișuri

Părintele Constantin Necula, despre testele PISA: Iertați-ne, copii dragi, că am dat rezultatele anchetei tocmai în preajma Sfântului Nicolae și că am constatat noi, competenții, incompetența voastră!
Bacalaureat 2019, subiectele la disciplina istorie în România, Ungaria și Franța. Privire comparativă

Vasile Ernu: Dacă în anii ‘70 – ’80, copiii ar fi primit testele PISA, cel puțin 50% s-ar fi întrebat: ce „analfabeți funcțional” au făcut aceste teste?

Testele PISA arată o rată a analfabetismului funcțional de 44% în rândul elevilor români

Federația „Spiru Haret“: Să spună experții dacă subiectele PISA sunt adaptate sistemului de învățământ românesc. Oare un elev care provine dintr-o țară aflată în vârful ierahiei PISA ar putea face față sistemului de evaluare din România?
Comentarii de pe facebook
Recomandările noastre
Irlandezul Peter Hurley, la Vaslui: Pentru mine, a fi român înseamnă o construcție spirituală, o combinație între limbă, credință, locul (pământul), tradițiile vii și această cămașă albă a jertfei pe care ați purtat-o pe parcursul a sute de ani

Portretul real al lui Iuliu „Tom” Maniu, „spionul patriotic”. Caracterizarea necruțătoare pe care i-a făcut-o Patriarhul Miron Cristea

Istoricul Marius Oprea: De ce mă aflu la Periprava. În chilia părintelui Iustin Pîrvu am învățat că nu trebuie să renunț, pentru că morții așteaptă o cruce la căpătîi și o lumînare aprinsă, pentru a urca în lumea sfinților, oriunde îi găsim

Jurnalistul Silviu Andrei Vlădăreanu, interviu despre situația bisericească din Ucraina: Istoria Bisericii ne învață că tot ce a fost de la oameni și nu de la Dumnezeu s-a risipit

Un studiu teribil despre sexualizarea copiilor din lumea de azi. Esența răului: sexul cu copii a devenit big bussines în America

De Ziua Independenței României, Alianța USR/PLUS și-a lansat „Manifestul pentru Europa”. Documentul susține crearea unei identități europene, migrația controlată și noi instituții suprastatale. Copiii ar urma să învețe despre „Istoria Europei”

To be or not to be

1 Decembrie: Nouă personalități ne oferă 100 de motive pentru care să credem în România!

Generația Unirii, secerată în închisorile comuniste

Prof. Dan Dungaciu: „Identitatea va reconfigura spațiul politic din zona euro-atlantică și nu numai. Să ignori chestiunea identitară în România, în acest moment, mi se pare o iresponsabilitate”

De ce se împușcă adolescenții americani? Răspunsul părintelui Gheorghe Calciu-Dumitreasa
Karl Marx nu s-a născut în Orientul European

Prima oră de război cu Rusia și zilele numărate ale dolarului ca monedă-cheie. ULTIMA PARTE. România și posibilul viitor război: premise, mize și o singură soluție. Pacea

Un moment istoric: trecerea protestelor #rezist de la raportul de drept la raportul de forță

Gregorian Bivolaru confirmă: ”Dacian Cioloș a PRACTICAT yoga în cadrul școlii MISA” (VIDEO)

Roșu și negru

Roșu și alb

Declarația de la Paris.Apel împotriva TIRANIEI birocrate, corecte politic și multicultural imperiale: Europa în care putem crede. Sever Voinescu: Un document ce spune adevăruri mari și periculoase pentru aceste timpuri
Vrei să crești un copil ascultător? Un psiholog american reputat explică: Secretul e în ATITUDINE. Fii concis, expune CLAR și calm ce așteptări ai de la copil și mai ales nu te coborî la nivelul lui

Analiza discursului șefului SRI, Eduard Hellvig, de la Universitatea de Vest din Timișoara. Patria a priori, dar patria cui?

A murit ultimul supraviețuitor al Bătăliei de la Oarba de Mureș. Avea 103 ani și o pensie de 252 de lei. Aureliu Surulescu: Moșu Șomlea a plecat lăsând România pustiită de eroi, pustiită de oameni. A fost îngropat FĂRĂ onoruri militare

Biofizicianul Virgiliu Gheorghe, despre legea vaccinării obligatorii: Dacă va trece, atunci orice altă lege care include ideea de consimțământ prezumat va deveni posibilă: de la eutanasiere la prelevare de organe (VIDEO)

Colțul Anacronic: Wall Street și Revoluția bolșevică. Demonstrația impecabilă a faptului că bancherii internaționali au finanțat Revoluția bolșevică
Ce sunt „fake news”? Despre ce e vorba în scandalul „știrilor false”
Ministrul de Externe se adaugă personalităților care citesc și distribuie știrile ActiveNews. Mulțumim!

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)