ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


România funcționează în secolul XXI ca stat membru NATO și al Uniunii Europene cu un sistem public de învățământ de secol XX, blocat în paradigma sa comunistă, fapt pentru care starea actuală a învățământului reprezintă o amenințare directă la adresa siguranței naționale, atenționează Marian Staș, expert în educație și profesor de matematică.

„Sistemul de educație s-a dereriorat pentru că a rămas încremenit în filmul anterior lui 1989. România a evoluat, tehnic operează în secolul XXI ca stat membru NATO și stat membru UE, în timp ce sistemul public al Educației, îndeosebi cel preuniversitar, a rămas profund blocat în paradigma sa comunistă. Este o inadecvare strategică, contraproductivă, fapt pentru care Educația, acum, este amenințare directă la securitatea națională a României”, a spus Marian Staș pentru Profit.ro.

Cum vede un profesor de la Harvard relația dintre dintre un profesor și elevul său pentru ca elevul să fie determinat să învețe și pasionat de ceea ce face: „Eu încurajez relația bazată pe tranzacții de tip adult-adult, în sensul conceptelor specifice analizei tranzacționale, definite de Eric Berne (n.r. psihiatru canadiano-american). Decodificate operațional, tranzacțiile adult-adult înseamnă integritatea cu care fiecare este dator pentru ca relația să funcționeze sănătos, încredere reciprocă, respect reciproc, învățare reciprocă”.

Acesta a făcut o comparație între studenții români și cei americani.

„ (Româniii) Pot fi uneori mai creativi și mai iconoclaști, în sens bun, pentru că e în natura noastră să fentăm regulile, căutând „portițele” / excepțiile din categoria „ce nu e interzis explicit, e permis”. Reversul: pot avea tendința de a lua piciorul de pe accelerație prea devreme și a ieși din joc cu câteva minute înainte de terminarea meciului, pe principiul „merge și așa”. În alte părți de lume, toleranța la chiulit, copiat și „merge și așa” este zero. Repet, zero”, a mai spus Staș.

Marian Staș este președintele asociației Clubul „Liderii Mileniului Trei” și predă un curs de matematici aplicate în politici publice în programul de vară de la „Harvard Kennedy School”, în Statele Unite ale Americii, și consultanță de proces, coaching și mentorat, la Universitatea din București. 

El a studiat la Academia Militară, deține o licență în matematică – informatică de la Universitatea din București, iar în 1999 a absolvit un masterat în administrație publică la „John F. Kennedy School of Government”, Universitatea Harvard. Totodată, el coordonează programul „Liderii Mileniului 3”, un modul educațional de leadership care sprijină dezvoltarea personală și profesională a tinerilor.