În urma unor declarații apărute duminică în spațiul public, conform cărora s-ar dori crearea de clase aparte pentru elevii cu cerințe educaționale speciale, Ministerul Educației Naționale neagă această intenție, urmărind în schimb să aloce suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare, informează AGERPRES.


„Ministerul Educației Naționale urmărește integrarea copiilor cu dificultăți de învățare în unitățile de învățământ de massă și dezvoltarea serviciilor de sprijin educațional prin creșterea numărului profesorilor de sprijin și a consilierilor școlari - cu sprijinul cărora se realizează terapiile necesare, precum și prin formarea cadrelor didactice care predau în clasele unde sunt integrați individual copii cu nevoi speciale”, precizează reprezentanții ministerului într-un comunicat de presă, preluat de Mediafax.


''În baza Legii nr. 221/2010, precum și a Strategiei naționale 'O societate fără bariere pentru persoanele cu dizabilități' - 2016-2020, România s-a angajat să mobilizeze resursele necesare pentru eliminarea barierelor, astfel încât nicio persoană cu nevoi speciale să nu fie discriminată, marginalizată, exclusă sau abuzată, iar alegerile și aspirațiile acesteia să fie respectate și sprijinite'', se arată într-un comunicat al M.E.N. către AGERPRES.


„În domeniul educației, cadrul strategic este completat cu strategiile sectoriale care prevăd, de asemenea, măsuri care să conducă la creșterea accesului la o educație de calitate pentru toți copiii, prin adaptări curriculare în concordanță cu nevoile acestora, precum și prin acordarea de sprijin educațional și material”, informează Ministerul Educației Naționale.


Declarațiile ministrului Educației Naționale, pe tema mai sus-menționată, au făcut referire întocmai la necesitatea de a aloca suplimentar profesori de sprijin copiilor cu dificultăți de învățare. Nu se intenționează organizarea unor clase separate, numai cu elevi cu cerințe educaționale speciale. Autoritățile susțin că, în timpul mandatului anterior al Ecaterinei Andronescu la Ministerul Educației (perioada 2001-2003), aproximativ 30 mii de elevi cu nevoi speciale au fost integrați în unitățile de învățământ de massă, prin transfer de la unitățile de învățământ special.