ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Platforma civică Împreună a inițiat dezbateri despre variantele de plan-cadru pentru învățământul liceal propuse de Ministerul Educației, se arată într-un comunicat de presă trimis pe adresa redacției.

La dezbateri au luat parte părinți și cadre didactice din toate ciclurile de învățământ și s-a convenit că o reformă reală a educației românești nu se poate face fără implicarea părinților și a profesorilor.

De asemenea, în urma discuțiilor s-a ajuns la concluzia că reforma nu poate ignora contextul național al României și trebuie să aibă ca obiectiv păstrarea și conservarea identității naționale, se arată în document.

Iată textul comunicatului:

Începând cu 19 ianuarie 2018, Platforma civică ÎMPREUNĂ a inițiat în majoritatea județelor țării, Alba, Arad, Argeș, Bacău, Bihor, Bistrița Năsăud, Botoșani,  Brăila, Brașov, Buzău, Caraș Severin, Cluj, Constanța, Covasna, Galați, Giurgiu, Harghita, Ialomița, Iași, Neamț, Prahova, Sibiu, Suceava, Timiș, Vâlcea, Vaslui, Vrancea, precum și în municipiul București, ample dezbateri publice având ca obiect variantelor de plan-cadru pentru învățământul liceal, astfel cum au fost ele aduse la cunoștința publică de către Ministerul Educației Naționale. 

În urma dezbaterile la care au participat părinți și cadre didactice din toate ciclurile de învățământ, precum și specialiștii din varii domenii, s-a convenit asupra faptului că atât profesioniștii din învățământ cât și părinții ar trebui consultați cu privire la conținutul disciplinelor opționale și să fie cooptați în mod direct în elaborarea și selecția  acestor cursuri. Numai printr-o astfel de implicare, necesitând totodată elaborarea unei strategii de implementare pe termen mediu și lung, reforma propusă este într-adevăr în beneficiul elevilor și al societății românești.

În acest sens, subliniem aspectul esențial resimțit și dorit de părinții și intelectualii ce compun societatea civilă românească în larga ei reprezentativitate dată de Platforma civică ÎMPREUNĂ: reforma școlii românești, oricât de avangardistă, își propune să fie în aspirația de a aduce sistemul educațional în realitatea actuală și chiar de a răspunde cerințelor viitorului, nu se poate delimita de contextul național, de propria istorie ce marchează devenirea școlii în formatul existent, de necesitatea păstrării și conservării identității naționale și a valorilor românilor, în acord cu prevederile art. 3  litera h din  Legea Educației nr. 1/2011, respectiv principiul asumării, promovării și păstrării identității naționale și valorilor culturale ale poporului român.

De asemenea, o reformă construită cu ignorarea a ceea ce consideră necesar sau inutil corpul profesoral, realizată cu ignorarea opiniilor părinților și ținând cont doar de reprezentativitatea „de suprafață”, fără a sonda opinii și fără a răspunde temerilor și incertitudinilor firești într-un amplu demers de schimbare nu poate fi susținută pe termen lung. 

Or, respectarea acestui principiu presupune obligatoriu o programă completă și complexă a disciplinelor care tratează valorile culturale și spirituale, respectiv, Limba și literatura română, Istoria, Religia, Muzica, Educația plastică etc.

Participanții reuniți la aceste dezbateri au afirmat și  de această dată susținerea pentru apărarea valorilor promovate de Platforma civică ÎMPREUNĂ, cea mai largă formă de asociere a societății civile constituite în jurul valorilor identitare ale poporului român în cadrul mai larg european, compusă în prezent din peste 1000 de ONG-uri și intelectuali din întreaga țară inclusiv București și având susținerea a 10 ONG-uri internaționale.