Proiectul „România Educată”, despre care ActiveNews a scris ieri, prezintă și un profil al copilului, după ce termină cei șase ani de educație timpurie, conform planului prezentat în document.
 
Iată despre ce este vorba:

Laboratorul ImunoMedica

 
„Maria are 6 ani, este absolventă de educație timpurie. Ea este caracterizată printr-o capacitate de auto-reglare astfel încât să ajungă singură la o stare naturală de bine (echilibru cognitiv – socioemoțional). 
Este un copil creativ, fericit și cu un sentiment de siguranță fizică și emoțională, are noțiuni de bază despre sănătatea corpului și înțelege diferențele de gen. Simultan, Maria are deprinderi elementare de viață, în raport cu tot ceea ce este în jur (igienă, comunicare, socializare). Mai mult, Maria își cunoaște rădăcinile, comunitatea și înțelege modul în care acestea relaționează între ele. 
De asemenea, Maria are următoarele abilități și competențe:

să se joace cu copiii, să se împrietenească cu alți copii, să dezvolte relații funcționale cu aceștia, dar și cu adulții cu care inter-acționează (părinți, profesori etc.); 
să mănânce și să se îmbrace singură, să își aranjeze lucrurile și să facă ordine în camera ei; 
să înțeleagă natura și mediul înconjurător;
să facă adunări și scăderi simple;
să folosească cuvinte de bază în limba engleză sau într-o altă limbă de circulație internațională și să vorbească corect limba română; 
să urmeze exemplul adulților din viața ei;
să aleagă între diverse opțiuni/variante de învățare, joacă, interacțiune și să se adapteze la cerințele societății, să folosească tehnologia;
să fie un partener de discuție, alături de părinți și grădiniță, în chestiunile care o privesc;
să înțeleagă ce îndatoriri are în familie și la grădiniță; 
să fie tolerantă, să îi pese de colegii ei, de animale și de natură;
să înțeleagă într-o mare măsură valoarea banilor;
să facă diferența între adevăr și falsitate, între realitate și fantasme”