ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Profesorul Tatiana Chernigovskaia, renumit psiholingvist si neurolingvist de origine rusă, vorbește într-un interviu acordat site-lului Редакция "Atât de simplu!", citat de Mama Club, despre metodele corecte de a învăța un copil.

Doctorul în biologie și filologie consideră că este mai important ca părinții să nu încerce să pună cât mai multe informații în capul copilului, ci să înțeleagă cum să utilizeze resursele creierului. De asemenea, profesorul subliniază faptul că totul trebuie făcut la timp, procesul de învâțare nu trebuie să fie grăbit.

„Este foarte important pentru copii să înceapă să studieze la timp. Problema principală a unui copil modern este orgoliul părinților. Când unii dintre ei îmi spun „Am început să-l învăț pe fiul meu de doi ani să citească”,eu răspund: „Ei bine, uite un nebun!”. De ce este necesar acest lucru? Copilul nu poate face acest lucru la doi ani. Creierul lui nu este pregătit pentru asta. Dacă îl antrenezi, da, el va citi și poate chiar și va scrie,dar noi avem altă sarcină pentru dumneavoastră".

Tatiana Chernigovskaia evidențiază faptul că părinții sunt aceia ce au nevoie ca micuții lor să citească cât mai repede. Profesorul spune că un copil trebuie să facă toate lucrurile la timpul lor. Mai întâi se va juca cu ursulețul de pluș, apoi cu cărțile cu imagini și după acestea va urma cititul. Părinții, însă, deseori vor doar să se laude că au un copil care citește la vârsta de doi ani. Este necesar să se lucreze cu creierul copilului ca acesta să se dezvolte, având grijă în același timp să nu-l bombardezi cu o grămadă de informații pe care nu le poate asimila la vârsta sa fragedă.

În continuarea interviului, Tatiana Chernigovskaia oferă mai multe sfaturi despre cum pot lucra părinții în mod corect cu copiii lor.

1. Abilități motorii fine

Este foarte important să se acorde atenție dezvoltării abilităților motorii fine ale copilului. Pentru cei mici este important să modeleze ceva din plastilină, să taie cu foarfecele, să aranjeze mărgeluțe sau alte obiecte mici. Dacă ei nu fac acest lucru, atunci abilitățile motorii fine nu vor funcționa și acest lucru ar putea duce la probleme de vorbire.

Profesorul subliniază faptul că aceste lucruri sunt mult mai importante decât să-l învățați pe copil să citească de mic. Dacă nu-i dezvoltați abilitățile motorii fine, este posibil ca mai târziu să apară probleme în dezvoltare.

2. Muzica

Neuroștiințele moderne se ocupă de studierea creierului în timp ce acesta este influențat de muzică. În prezent este cunoscut faptul că rolul muzicii, în special la o vârstă fragedă, afectează în mare măsură structura și calitatea rețelei neuronale.

Profesorul spune „Când un copil învață muzică, se obișnuiește să acorde atenție detaliilor mici, ca să poată face diferența dintre sunete și durata lor.  Și în acest moment se formează o fațetă subțire a rețelei neuronale”.

3. Dezvoltarea continuă

Creierul trebuie întotdeauna să facă ceva,nu trebuie lăsat să lenevească. Puteți face o mică analogie: dacă ședeți pe canapea timp de șase luni, fără să vă mișcați, atunci va deveni  foarte dicil să vă ridicați mai târziu. La fel se întâmplă și cu creierul, dacă nu are sarcini cognitive, se atrofiază.

Tatiana Chernigovskaya afirmă: „Nu toți oamenii de pe planeta noastră sunt genii. Dacă un copil are gene rele, atunci nu este nimic de făcut. Dar chiar și dacă are gene bune, acest lucru tot nu este suficient.

El poate moșteni de la bunica un pian de Steinway, dar trebuie și să învețe să cânte la acest pian. În mod similar, un copil poate avea un creier extraordinar, dar dacă el nu se va dezvolta, nu se va informa, creierul i se va atrofia.”

4. Fetele și băieții

Este necesar să lucrăm și să instruim fetele și băieții în mod diferit. Băieții sunt activi și energici, nu trebuie să încercați să le diminuați această energie, ci doar să le-o orientați într-o direcție pașnică. Pentru un efect maxim, băieții ar trebui să fie implicați în proiecte cât mai active. Băieților le place să rezolve probleme reale, să participe la competiții. Mai multă activitate, și mai puține sarcini scrise.

Fetele preferă să lucreze în grup, au nevoie de contact. Fetele nu trebuiesc protejate de greșeli. Trebuiesc lăsate sa greșească, să cadă și apoi să învețe să se descurce în asemenea situații. Fetele au nevoie de o incluziune emoțională constantă și de o lume strălucitoare.

5. Pauzele 

Nu puteți pedepsi un copil pentru faptul că a uitat ceva, pentru că ceva i-a distras atenția sau chiar pentru faptul că a adormit. Pauzele sunt foarte importante în procesul de stăpânire a informațiilor. Ele oferă creierului capacitatea de a pune totul în ordine. Dacă trebuie să învățați ceva foarte urgent, cel mai bun lucru pe care-l puteți face este să citiți materialul și să vă culcați imediat. Creierul va funcționa în somn.

Tatiana Chernigovskaya este un renumit psiholongvist si neurolingvist de origine rusă. Aceasta este doctor în biologie și filologie și predă la Universitatea de Stat din Sankt Petersburg.