STUDIU despre TINERII din România: Aproape 40% şi-ar dori să EMIGREZE, peste 50% vor RESTRÂNGEREA avortului, majoritatea se informează de pe net. Ce instituţie conduce în topul încrederii
Fundaţia Friedrich Ebert România a publicat un raport denumit "Tineri în România: griji, aspiraţii, atitudini şi stil de viaţă", realizat de Centrul de Sociologie Urbană şi Regională - CURS pentru fundaţie.
Elefant.ro:Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 15-29 de ani reprezintă 18,8% din populaţia rezidentă a României.Studiul a fost realizat la nivel naţional, în perioada 19-31 iulie 2014, a avut 1.302 respondenţi cu vârste cuprinse între 15 şi 29 de ani.
Iată principalele concluzii ale studiului:
Pentru a citi raportul INTEGRAL click pe link: Raport-FES-Tineri_in_Romania
Elefant.ro:Livrare gratuita in 24 de ore! Orice produs
Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 15-29 de ani reprezintă 18,8% din populaţia rezidentă a României.Studiul a fost realizat la nivel naţional, în perioada 19-31 iulie 2014, a avut 1.302 respondenţi cu vârste cuprinse între 15 şi 29 de ani.
Iată principalele concluzii ale studiului:
- Aproape trei sferturi dintre tinerii de 14-29 de ani şi 50% dintre tinerii de peste 18 ani din România locuiesc cu părinţii
- Aproape jumătate dintre tineri îşi consideră părinţii ca făcând parte din clasa de mijloc, iar unul din trei îi vede în clasa muncitorilor
- Situaţia materială este criteriul cel mai important de clasificare socială folosit de tineri atunci cand discută despre clase sociale; nivelul de şcolarizare şi nivelul veniturilor sunt următoarele două criterii folosite pentru auto-plasarea în structura de clasă socială; în cea mai mare parte, tinerii consideră că apartin aceleiaşi clase sociale ca părinţii.
- Doar un tânăr din trei se declară măcar mulţumit de sistemul de învăţământ din România, iar mulţumirea creşte pentru respondenţii cei mai tineri
- O treime dintre respondenti afirmă că, peste 10 ani, se văd ca persoane realizate într-o altă ţară şi nu în România; mai mult, aproape 40% dintre respondenţi afirmă că şi-ar dori să emigreze, chiar şi dacă numai temporar (pentru studii sau muncă).
- Relaţiile personale sunt considerate esenţiale pentru găsirea unui loc de muncă, urmate de experienţa profesională şi pregătirea educaţională.
- Salariul este de departe cel mai important criteriu pentru alegerea unui loc de muncă, urmat de criteriul siguranţei locului de muncă
- Tinerii petrec mai puţin timp în faţa televizoarelor şi mai mult timp pe internet
- Adolescenţii sunt cei mai activi utilizatori de internet
- Peste 80% dintre tineri se declară creştin-ortodocşi
- Peste 53% dintre tineri cred cu tărie în dogmele credinţei creştin-ortodoxe
- Doar 4% dintre tineri resping cu tărie orice afirmaţie despre natura lumii şi divinitate, identificându-se cu ateismul
- Peste 75% dintre cei care s-au identificat cu celelalte rituri creștine (româno-catolic; greco-catolic; protestant;
neo-protestant) au oferit răspunsul de maximă încredere în toate cele patru afirmații despre dogma religiei lor - Peste 60% dintre tineri susţin că respectă sărbatorile religioase şi se roagă, însă numărul celor care ţin post, se spovedesc sau merg la slujba săptămânal este mult mai scăzut.
- Fetele tind să fie semnificativ mai religioase decât bărbaţii - atât în termeni de spiritualitate cât şi în termeni de conformare la canoanele bisericeşti obisnuite.
- Aproape 40% dintre tineri văd abstinenţa sexuală ca o virtute, în timp ce 41% o consideră demodată
- Peste 50% dintre tineri ar fi de acord cu o modificare a legii actuale a avortului, în sensul restrângerii posibilităţilor actuale. 20% dintre tineri vor ca avortul să fie interzis total, în timp ce 37% dintre ei ar dori ca avortul sã fie permis doar în situaţii de urgenţã majorã (i.e., când viaţa mamei este pusã în pericol). Doar 36% dintre tineri considerã cã avorturile ar trebui sã rãmânã permise în forma actualã a legislaţiei – într-adevãr, una dintre cele mai permisive din Uniunea Europeanã
- Problema realã a tinerilor în relaţie cu politica în România este pare a fi una ce ţine de oamenii ce fac parte din aceste instituţii.Toate datele analizate aratã neîncredere şi nemulţumire faţã de aceştia.
- Tinerii sunt extrem de dezamăgiți și de politicienii tineri, iar interesul lor pentru politică este scăzut.
- Tinerii ca grup nu prea vor să aibă nimic de-a face cu politica, așa cum este în prezent.
- Foarte mulți tineri au încredere că vor avea o viață mult mai bună decât au avut părinții lor. Această încredere este, probabil, legată de posibilitățile ce le sunt oferite de libertatea de mișcare în Uniunea Europeană.
- Aceastã generaţie pare a avea o oarecare propensiune cãtre protest. Apatia lor este faţã de politica organizatã clasicã, însã ei par a fi mobilizaţi în eventualitatea unor proteste pe diverse teme.Problema lor pare a fi faptul cã nu au gãsit o modalitate de a face tranziţia între participarea politicã informalã – de protest şi împotrivire – cãtre participarea politicã formalã şi procesul de luarea deciziilor;
- Cele mai de încredere instituţii în rândul tinerilor sunt: Biserica 58%
Armata 53%
Poliţia 42%
Judecători 35%
Mass-media 28%
ONG-uri 28%
SUA 33%
UE 40%
NATO 37%
Pentru a citi raportul INTEGRAL click pe link: Raport-FES-Tineri_in_Romania
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
Sau direct în conturile Media Root de la Banca Transilvania:
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (1)