ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Școlile pentru copiii cu nevoi speciale sunt închise și elevii riscă să piardă tot ce au învățat în ani de zile de pregătire. Specialiștii spun că acești copii au nevoie de interacțiune fizică cu profesorii.

Predarea online nu este eficientă în toate cazurile, mai ales când este vorba de copii cu nevoi speciale. Asta pentru că evoluția lor depinde de interacțiunea fizică profesor-elev, iar terapia online face ca aceștia să piardă tot ceea ce au învățat până acum.

„Sunt copii cu nevoie speciale, cu autism mulți dintre ei, cu sindrom Down , epilepsie, cu tetrapareză spastică. Pentru copilul cu dizabilități, această întrerupere a vieții școlare și a rutinei zilnice este o catastrofă pentru că el regresează”, a declarat Adela Hanafi, președintele asociației CONIL, citat de Mediafax.

Potrivit acesteia, starea unor copii chiar s-a agravat. „Am chiar semnale de la unii părinți că unora dintre copii chiar le-au revenit stereotipiile pe care le aveau”, a mai spus Hanafi.

Părinții, de cele mai multe ori, nu au pregătirea sau timpul necesar pentru a înlocui profesorul.

„Acești copii au nevoie și de terapiile unu la unu. Noi avem psiholog, logoped, terapeut, kinetoterapeut. Noi lucrăm într-o echipă complexă de oameni. Aceste terapii cu greu se pot desfășura online, foarte, foarte greu”, a precizat Adela Hanafi.

În România trăiesc aproape 70.000 de copii cu dizabilități. Școala online a devenit obligatorie printr-un ordin al Ministrului Monica Anisie emis la începutul lunii aprilie.