ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Suedia, o țară care a îmbrățișat tehnologia încă de la început, a hotărât să elimine tabletele din sălile de clasă și să revină la manualele tradiționale fizice, scrie newsmoldova.ro

Suedia a luat această decizie după ce a observat că elevii au început să citească din ce în ce mai puțin, iar o parte semnificativă dintre elevi nici nu știu să citească. Suedia are tablete inclusiv în grădinițe și școlile primare.

Ministrul Educației, Lotta Edholm, a anunțat că țara sa a intrat într-o „criză a lecturii”.

Ponderea copiilor de 10 ani care au dificultăți de citire a crescut, în cinci ani, de la 12 la 19%, conform ultimului studiu publicat în Reading Literacy International (PIRLS). https://pirls2021.org/results/achievement/overall 

Ministrul Educației din Suedia a ajuns concluzia că s-a permis „o digitalizare exagerată” a școlii, mai ales în ultimii zece ani.

Agenția Suedeză pentru Educație a ajuns la concluzia că elevii care citesc din cărțile clasice reușesc să evidențieze mai bine punctele principale ale textului. Aceștia pot să-și amintească mai multe elemente și să dea dovadă de o înțelegere globală mai bună cu privire la ceea ce citesc.

Aceste observații sunt făcute în contextul în care se promovează frecvent „beneficiile” instrumentelor digitale de învățare. Cercetarea arată că rezultatele obținute de elevi sunt contrare așteptărilor inițiale.

Suedia va aloca 55 de milioane de euro pentru tranziție

Pentru a facilita trecerea înapoi la manualele tradiționale, guvernul va suporta costurile, punând la dispoziție 55 de milioane de euro pentru acest an și 42 de milioane de euro pentru anii următori.

Suedia se numără printre țările de frunte în ceea ce privește digitalizarea. În contrast, Olanda, o altă țară orientată către digitalizare, a decis să interzică utilizarea dispozitivelor digitale în sălile de clasă.

Cercetările indică faptul că multitasking-ul media, cum este combinarea utilizării tabletei cu lecțiile fizice din clasă, afectează atenția și memoria de lucru, influențând negativ mediile notelor, performanța la teste, reamintirea, înțelegerea textelor citite, luarea de notițe, autocontrolul și randamentul propriu. Aceste efecte negative au fost demonstrate în timpul activităților în clasă și în timp ce elevii studiau, potrivit brusselssignal.eu, care face referire la studii.

În România, în ciuda numeroaselor exemple recente, eforturile digitalizării sistemului educațional continuă orbește. Prin intermediul PNRR, guvernul și-a asumat responsabilitatea de a introduce ecrane mari în sălile de clasă și de a implementa teste online în locul celor pe hârtie pentru elevi.