ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Ecaterina Andronescu susține ideea că ultimii doi ani de grădiniță trebuie să fie obligatoriu – și că ultimii doi ani de liceu trebuie să fie, de asemenea, obligatorii.

„Menținerea unui copil sau adolescent mai mult în școală înseamnă să îl pregătești mai bine pentru viață”, spune ministra învățământului. Serios? A oricărui copil? Pentru că există elevi pentru care și primii doi ani de liceu sunt prea mult. Și care au, poate, vocație pentru sport sau pentru lucruri practice. Sau care vor să lucreze de la 16 ani – cu aceștia ce facem?

Cât despre ultimii doi ani de grădiniță obligatorii – cum rămâne cu cei șapte ani de acasă? Dacă unele familii vor și pot să își educe copiii acasă, în primii șase sau șapte ani, cu aceste familii cum rămâne?

Așadar, facem politici în învățământ aplicând așa, lozinci generaliza(n)te? Doar pentru că acesta este „trendul european” în care copiii trebuie să fie, practic, NAȚIONALIZAȚI de Stat, iar Statul trebuie să aibă control total asupra felului cum ne educăm copiii? Și cu această lozincuță încearcă ministresa Ecaterina Andronescu să își acopere agenda din în spate, pe care trebuie să o promoveze? Să vedem și cum merge votul, într-o perioadă în care mai toate proiectele PSD sunt blocate. Dacă acesta trece cususținere largă, agenda și împingerea ei vor fi cu atât mai clare.

P.S.: Aceeași ministresă anunță că dorește și desființarea examenelor de clasa a VIII-a – pentru că în 2020 învățământul obligatoriu ar putea începe la 5 ani pentru a se termina în clasa a XII-a. Așadar, să facem totul pentru ca ai noștri copii să stea cât mai mult în școală. Și cum se va face diferențierea, la clasa a VIII-a, fără evaluarea națională și repartiția computerizată? Dacă se va intra după mediile din gimnaziu, copiii care au avut profesori exigenți și au învățat carte vor ajunge la liceele tehnologice, iar cei care au trecut ca gâsca prin apă vor ajunge la liceele de elită. Și ministresa vrea să implementeze asta din 2020. Nu contează așadar performanța și diferențierea în funcție de vocație; contează doar să stea practic TOATĂ copilăria în școală – încolonați, îndoctrinați, supravegheați.