ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Congregația pentru Educație Catolică a dat publicității documentul intitulat „Bărbat și Femeie i-a făcut Dumnezeu: pentru găsirea unei căi de dialog în chestiunea teoriei de gen în educație”. Noul document se dorește a fi un instrument care să ajute la îndrumarea contribuțiilor catolice la dezbaterea în curs despre sexualitatea umană și la înfruntarea provocărilor iscate de ideologia de gen, transmite Vatican News

„Eforturile de a depăși diferența sexuală constitutivă bărbat-femeie prin idei precum 'intersex' sau 'transgender' duc la o masculinitate și feminitate ambigue” (...) „Oscilarea între bărbat și femeie devine, până la urmă, doar expunerea unei 'provocări' la adresa a ceea ce numim 'cadrele tradiționale'” (...) „Conceptul generic de 'nondiscriminare' ascunde deseori o ideologie care neagă diferența precum și reciprocitatea naturală care există între bărbați și femei”, se arată în documentul „Bărbat și Femeie i-a făcut Dumnezeu”, publicat luni de Congregația pentru Educație Catolică, citată de Agerpres

Inițiind dialogul pe problematica genului în educație, documentul face o distincție „între ideologia de gen, pe de o parte, și domeniul de cercetare a genului de către științele umaniste, pe de altă parte. Citându-l pe Papa Francisc, documentul arată că „în timp ce ideologiile de gen pretind că răspund [...] „la ceea ce uneori constituie aspirații posibil de înțeles”, acestea caută „să se impună ca absolute și incontestabile, până la a dicta modul în care ar trebui educați copiii”, excluzând, astfel, orice dialog”. Cu toate acestea, au fost întreprinse cercetări în scopul aprofundării înțelegerii noastre a diferențelor dintre bărbați și femei, și a modului în care acestea sunt trăite. Prin urmare, documentul arată că „acesta este tipul de cercetări față de care ar trebui să fim deschiși să ascultăm, să gândim și să propunem”.

În scurta analiză istorică asupra începuturilor teoriei gender, studiul notează că în anii 1990 „era indusă ideea unei distincții radicale între gen și sex, genul prevalând asupra sexului”. „Un asemenea obiectiv era văzut ca un pas important în evoluția umanității, în care ar putea fi imaginată o societate fără diferențe de sex”, mai arată documentul. Mai mult, „într-o antagonizare tot mai pronunțată între natură și cultură, ipotezele teoriei gender converg spre conceptul de „queer”, care se referă la accepțiuni ale sexualității extrem de fluide, flexibile și, prin urmare, schimbătoare”. Aceasta, conform studiului, „culminează cu impunerea completei emancipări a individului de orice definire sexuală aprioric atribuită, precum și cu dispariția clasificărilor, considerate rigide”.

Documentul intitulat „Bărbat și Femeie i-a făcut Dumnezeu” conchide că „dialogul, care înseamnă să asculți, să gândești și să afirmi”, pare a fi cea mai eficientă cale spre o tranformare pozitivă a preocupărilor și neînțelegerilor, precum și o resursă care intrinsec poate ajuta la clădirea unei rețele de legături mai deschise și mai umane totodată”. Dimpotrivă, relevă studiul, „deși abordările ideologizate asupra chestiunii delicate a genului își declară respectul față de diversitate, ele riscă să trateze astfel de diferențe ca pe realități statice și sfârșesc prin a le lăsa izolate și deconectate una de alta”.

Documentul accentuează totodată „aspirațiile legitime ale școlilor catolice de a-și menține propria viziune asupra sexualității umane", susținând că „un stat democratic nu poate reduce spectrul educației naționale la oferta unui singur curent de gândire".