Un link intern reprezinta un hyperlink care face trimitere catre o pagina de pe acelasi domeniu. Structura de linkuri interne este cruciala pentru ca un site sa beneficieze de o strategie eficienta optimizare SEO. Aceasta este importanta atat pentru a ocupa o pozitie mai buna in Google, cat si in termeni de usability. Linkurile interne:

ofera utilizatorilor posibilitatea sa navigheze intr-un site;
permit robotilor sa descopere paginile unui site;
conform informatiilor oficiale confirmate de Google, ajuta la imbunatatirea autoritatii paginilor. Cu cat o pagina are mai multe linkuri interne, cu atat se presupune ca aceasta are o autoritate mai mare.

Cunoscand aceste informatii, este important sa afli care sunt cele mai bune practici pentru a sustine o strategie optimizare SEO care sa aduca rezultate. In linii mari, exista cateva aspecte de baza de care trebuie sa tii cont.
In primul rand, trebuie mentionat faptul ca un sistem de navigare bine structurat este crucial atat pentru o experienta buna a utilizatorilor , cat si pentru robotii lui Google. Acestia din urma analizeaza site-urile urmarind atat link-urile interne, cat si pe cele externe. In prima instanta ajung pe homepage, incep sa interpreteze pagina si trec la urmatorul link. Prin acest proces, Google stabileste relatia dintre pagini, postari si alte tipuri de continut. Cu alte cuvinte, motorul de cautare identifica paginile care trateaza subiecte similare.

Relatia dintre link-urile interne si optimizarea SEO
 
Structura de link-uri interne este intr-atat de importanta incat putem sa afirmam ca o pagina „orfana”, care nu are link-uri interne, va fi foarte rar reanalizata de catre robotii lui Google. Prin urmare, ii va fi foarte greu sa ocupe o pozitie de top in SERP.

No-follow vs. Do-follow

In trecut, webmasterii foloseau atributul No-follow pe anumite link-uri interne catre pagini considerate mai putin importante. Totusi, in prezent Google nu recomanda folosirea acestui atribut pe nicio pagina interna. Acesta ar trebui folosit exclusiv pentru link-uri externe care nu prezinta incredere, pentru link-uri platite si pentru a-l ajuta pe Google sa nu urmareasca link-uri inutile (spre exemplu pagini de login/sign-in pe anumite forumuri). Prin urmare, pentru a beneficia de o strategie solida de optimizare SEO, este mult mai recomandat sa ai mai putine link-uri pe o pagina decat sa folosesti acest atribut.

Desigur, este de notat faptul ca folosirea atributului No-Follow nu presupune ca paginile targetate nu mai pot fi gasite in paginile de rezultate ale lui Google. In cazul in care iti propui acest lucru, trebuie folosit si atributul „no-index”.

Analiza si evaluarea structurii de linkuri interne 

Cu toate ca structura de linkuri interne joaca un rol important in optimizarea SEO, nu exista foarte multe tool-uri de analiza. Exista cateva optiuni, insa numarul lor este limitat. Una dintre variante este tool-ul gratuit Screaming Frog.