Cea mai recentă ediție a portretului statistic realizat de EUROSTAT, „Viața femeilor și bărbaților în Europa”, arată că, în Uniunea Europeană, cele mai multe femei utilizează Internetul pentru rețelele sociale, iar  bărbații îndeosebi pentru citirea știrilor.

Femeile din UE utilizează Internetul ceva mai puțin decât bărbații - 77% dintre femeile cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani au utilizat Internetul cel puțin o dată pe săptămână în 2016, în comparație cu 81% dintre bărbați.

Conform datelor EUROSTAT, cel mai puțin stau pe Internet românii. 59% dintre bărbații și 54% dintre femeile din România, cu vârsta cuprinsă între 16 și 74 de ani, au accesat internetul cel puțin o dată pe săptămână în 2016. 

Nici bulgarii nu au devenit total dependenți de Internet, doar 58% dintre bărbați și 57% dintre femei au simțit nevoia să acceseze online-ul.

La polul opus se află Norvegia, unde 96% dintre femei și 96% dintre bărbați au folosit Internetul cel puțin o dată pe săptămână, dar și Danemarca (94% dintre bărbați și 95% dintre femei). 


Analizând în ce scop este folosit Internetul, statistica EUROSTAT arată că o proporție mai mică de femei decât de bărbați din UE au citit știri online (68% dintre femeile și 72% dintre bărbații care au utilizat Internetul în ultimele trei luni în 2016). Nu au existat diferențe majore în ceea ce privește utilizarea Internetului pentru convorbiri telefonice (38% dintre femei și 40% dintre bărbați), Internet banking (58% dintre femei și 60% dintre bărbați) și căutarea unui loc de muncă (22% dintre femei și 21% dintre bărbați în 2015). În ceea ce privește trimiterea și primirea de e-mail-uri, nu au existat diferențe (86% atât dintre femei cât și dintre bărbați).

Pe de altă parte, un procent mai mare de femei au utilizat Internetul pentru a participa la rețelele sociale (65% dintre femei și 61% dintre bărbați).

Utilizarea Internetului pentru achizițiile online pare a fi mai frecventă în rândul bărbaților. La nivelul Uniunii Europene, 65% dintre femeile care au utilizat Internetul au făcut cumpărături online în 2016, în comparație cu 67% dintre bărbați.

La capitolul achiziți online, țara noastră înregistrează cele mai mici procente: doar 19% dintre bărbații și 17% dintre femeile care au accesat Internetul au făcut-o pentru a cumpăra ceva. La polul opus este Germania, cu cele mai mari procente (83% dintre bărbați și 85% dintre femei).

Totuși, ceea ce se cumpără diferă între femei și bărbați. Femeile cumprără îmbrăcăminte pe Internet (68% dintre femeile care au făcut cumpărături online, în comparație cu 56% dintre bărbați), în timp ce bărbații achiziționează echipamente electronice (17% dintre femeile care au făcut cumpărături online și 31% dintre bărbați).

Există diferențe mai mici în ceea ce privește achiziționarea online de filme (20% dintre femeile care au făcut cumpărături online și 26% dintre bărbați), bunuri de uz casnic (43% și 45%), rezervarea transportului și a cazării (51% și 52%) și nicio diferență în ceea ce privește achiziționarea online de bilete la evenimente (38 % pentru ambele categorii).


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.