Oficiul Concurenței din Ungaria (GVH) a amendat vineri rețeaua de social media Facebook cu 1,2 miliarde de forinți (3,6 milioane de euro), aceasta fiind cea mai mare amendă impusă vreodată într-un caz legat de protecția consumatorilor, transmite agenția MTI, citată de Agerpres

GVH a descoperit că Facebook Irlanda a încălcat legea când și-a făcut reclamă pe site, pretinzând că serviciile sale sunt gratuite. În realitate, deși clienții nu trebuie să plătească pentru folosirea serviciilor Facebook, ei generează profit afacerii prin activitățile lor de utilizatori și prin publicarea datelor lor, plătind, de fapt, pentru serviciile accesate, a apreciat Oficiul Concurenței din Ungaria.

Instituția informează că decizii similare au fost luate în SUA și U.E. și că a ținut cont de faptul că Facebook, în urma presiunilor din partea Comisiei Europene și a autoritățillor pentru protecția consumatorilor din statele membre U.E., și-a actualizat serviciile și condițiile pentru utilizatori în aprilie 2019.

Agenția de Protecție a Consumatorilor Americani a aplicat în luna iulie o amendă record de 5 miliarde de dolari companiei Facebook, care și-ar fi „înșelat” utilizatorii cu privire la controlul asupra vieții lor private, în special cu ocazia unei scurgeri masive de date personale către firma engleză Cambridge Analytica, implicată în campania prezidențială a lui Donald Trump și în campania referendumului pentru Brexit, în Marea Britanie.