Facebook a anunțat marți lansarea unei noi opțiuni pentru gestionarea datelor personale colectate din aplicații și site-uri terțe, funcție care va fi testată mai întâi în Irlanda, Spania și Coreea de Sud, înainte de a fi implementată pe plan global „în lunile următoare”, informează AFP, citată de Agerpres.

Noua funcție va permite utilizatorilor să separe datele colectate de Facebook din aplicații sau site-uri terțe, de conturile personale de social media. Până acum, Facebook lega aceste informații de conturile utilizatorilor pentru a le putea propune publicitate personalizată. De acum înainte, utilizatorii vor putea opta pentru anonimizarea parțială sau totală a acestor date, care vor continua să fie colectate de Facebook, fără a mai fi însă legate de conturile care le generează.

„Am anunțat acum mai bine de un an dorința noastră de a lansa un instrument care să elimine istoricul din afara Facebook și să deconecteze istoricul de navigare de profilurile utilizatorilor (...) Lansăm astăzi versiunea de test în trei țări, ceea ce ne va permite să probăm produsul în trei limbi diferite”, a anunțat marți Stephanie Max, director de produs în cadrul Facebook, într-o conferință de presă telefonică.

Noua opțiune, care va fi disponibilă în setările de confidențialitate, nu permite ștergerea datelor deținute de Facebook, provenite de la aplicații și site-uri terțe, dar permite, într-un fel, anonimizarea acestora, ceea ce va determina ca Facebook să nu mai poată face legătura între aceste date și profilurile utilizatorilor. Datele respective provin de cele mai multe ori din instrumente de publicitate online și cuprind informații referitoare la dispozitivul folosit (marcă și model, numele de utilizator ș.a.), fie că este vorba despre un calculator, un telefon inteligent sau o tabletă.

„În general, folosim aceste date pentru a propune publicitate în concordanță cu produsele și informațiile căutate. Dar credem că este important să oferim utilizatorilor noștri un plus de transparență și de control față de acest tip de date (...) Separăm datele, dar vom continua să le primim, fiind însă anonimizate. Aceasta ne permite să realizăm statistici referitoare la interacțiunile publicitare, spre exemplu, dar fără a ști” care sunt utilizatorii vizați, a explicat presei Stephanie Max.

Facebook încearcă, prin lansarea acestei opțiuni, să răspundă unor critici referitoare la modul în care platforma folosește datele personale colectate.