Logo-ul "Google este prietenul tău" s-ar putea transforma în "Google este doctorul tău". Gigantul IT intenționează să facă legătura între pacienții și medicii din Statele Unite, propunând afișarea unor informații medicale când un internaut încearcă să se informeze asupra simptomelor pe care le prezintă. Rezultatele căutării vor fi asociate cu posibilități de automedicație.

Proporția căutărilor asociate cu diferite simptome pe Google este de 1%, așa încât este normal ca celebrul motor de căutare să fie interesat de sănătate. La căutări de simptome în engleză, internauții vor primi indicații despre boala asociată cu acestea. Funcția va permite și furnizarea unor sugestii de automedicație, informațiile fiind date cu titlu de indicație. În nici un caz ele nu trebuie să se substituie recomandărilor unui medic, arată societatea americană.

Un internaut va putea intra în bara de căutare "dureri de cap într-o parte" și va primi mai multe opțiuni, ca "migrenă", "cefalee" sau "guturai". Va fi sugerată o descriere a bolii și a simptomelor. Google va recomanda fie o consultație la medic, fie administrarea unor medicamente ca paracetamolul sau aspirina. Firma atrage atenția totuși că inteligența artificială aflată în spatele acestei funcții nu este sigură 100%. Din acest motiv invită internauții să participe, solicitându-le să spună dacă rezultatele le sunt utile.

Pentru a asigura pertinența programului, Google a făcut apel la experți, medici de la Universitatea Harvard și profesioniști de la celebra Mayo Clinic fiind implicați în alcătuirea bazei de date și verificarea lor, potrivit pourquoidocteur.fr, citat de Agerpres.


2% din impozitul pe salariu
Din taxele pe salariul tău, poți alege ca 2% să meargă către articolele noastre și sprijinirea directă a siteului ActiveNews România, nu către stat. Companiile de publicitate și multinaționalele nu ne iubesc. Ajută-ne să luptăm în continuare pentru cele ce-ți sunt dragi: Familia, Credința și Țara.

Descarcă formularul și depune-l la agenția ANAF de care aparții până pe 31 iulie.