Compania Facebook a anunțat o nouă schimbare a algoritmului: în afișarea conținutului din news feed, va muta accentul de pe conținutul publicat de companii și de diferite publicații, site-uri și bloguri pe conținutul publicat de prietenii și membrii familiei fiecărui utilizator, potrivit unui articol publicat de New York Times.

De-a lungul anilor, Facebook a curtat companiile și publicațiile mari și mici care au ajuns să se bazeze din ce în ce mai mult pe mediile de socializare pentru a-și crește audiența. De această dată, mesajul Facebook pentru aceste companii și publicații este de a-și tempera așteptările. Compania lui Zuckerberg a anunțat recent că urmează să facă o serie de schimbări la algoritmul său de news feed pentru a promova mai degrabă postările făcute de prietenii și membrii familiei utilizatorilor, și nu cele provenite de la companii.

Într-o perioadă de timp în care relațiile dintre publicații și Facebook sunt deja tensionate, orice modificare care mută accentul de pe materialele de presă pe care publicațiile încearcă să le promoveze pe Facebook nu face decât să intensifice aceste tensiuni, notează New York Times care adaugă că această decizie luată de Facebook le reamintește publicațiilor că nu dispun de acces direct la propriile lor audiențe online de pe platformele de socializare.

Astfel, ca un efect secundar al trecerii în prim-plan a acestui tip de conținut, materialele postate de companii și publicații vor deveni mai puțin vizibile în news feed, potrivit Agerpres, iar sutele de site-uri de știri - spre exemplu, care au devenit dependente de Facebook pentru a ajunge la cât mai mulți cititori - vor înregistra scăderi semnificative ale traficului.

Această decizie reprezintă rezultatul strategiei Facebook de a-și modifica și perfecționa permanent algoritmul de funcționare a news feed-ului pentru a menține un interes cât mai ridicat asupra sa din partea utilizatorilor. News feed-ul Facebook este văzut în fiecare lună de peste 1,65 de miliarde de utilizatori. De asemenea, chiar dacă Facebook este un mediu extrem de important pentru creșterea pe termen lung a companiilor care activează în domeniul presei, aceste companii au coborât pe lista de priorități a Facebook, semnalează New York Times.

Schimbările din news feed-ul Facebook privesc toate tipurile de conținut, inclusiv link-uri, clipuri video, transmisiuni video live și fotografii. Reprezentanții Facebook au recunoscut că se așteaptă la o scădere a traficului pentru publicațiile a căror audiență provine în special din rândul celor care accesează conținutul postat pe paginile oficiale de Facebook ale acestor publicații.

Aceste modificări ar avea un impact mai mic dacă cea mai mare parte a traficului înregistrat de o publicație provine de la utilizatori individuali care dau share și postează comentarii pe diferitele materiale publicate. Așa cum a fost și până acum și va rămâne neschimbat, conținutul postat de companii sau publicații cu care au interacționat deja prieteni sau membri ai familiei va apărea mai sus în lista de news feed față de postările făcute direct de companii sau publicații și cu care nu au interacționat (prin like, share, comentarii) prietenii unui utilizator Facebook.