Românii care folosesc internetul sunt cei mai vulnerabili din Uniunea Europeană din punct de vedere al folosirii datelor personale de către alte entități, în contextul în care doar 15% dintre ei au refuzat anul trecut să-și ofere datele personale pentru a fi folosite în scopuri de publicitate, față de o medie europeană de 80%, potrivit unui studiu publicat de agenția de marketing Perceptum.

Același procent de utilizatori români de internet - 15% - au limitat accesul celorlalți la profilul personal sau la conținutul propriu livrat pe rețelele sociale, față de o medie a UE de 40%.

În schimb, în UE, șapte din zece utilizatori de Internet, cu vârsta între 16 și 74 de ani, conștientizează că, prin cookie-uri, se expun la abuzuri.

În România, doar patru din zece români (38%) sunt la curent cu existența acestor fișiere și cu faptul că acestea oferă deținătorilor de site-uri informații cu privire la preferințele utilizatorilor în materie de cumpărături, surse de informație și vacanțe.

În 2016, 31% din utilizatorii români de Internet au furnizat informații personale online (media europeană – 71%), în timp ce 24% au citit politicile de confidențialitate ale site-urilor (37% - media UE).

Studiul a fost făcut folosind datele statistice oficiale emise de biroul european de statistică (Eurostat) în perioada decembrie 2016 – februarie 2017.