Serviciul de Telecomunicații Speciale a semnat cu Asocierea Orange Romania SA - Atos Convergence Creators SRL un contract de furnizare echipamente și aplicații informatice pentru modernizarea infrastructurii hardware și software a Sistemului Național Unic pentru Apeluri de Urgență, informează Agerpres.

„Valoarea contractului este de 183.698.974,87 lei fără TVA, acesta fiind finanțat în procent de 85% din fonduri externe nerambursabile prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM), Axa prioritară 5 'Promovarea adaptării la schimbările climatice, prevenirea și gestionarea riscurilor', Obiectivul Strategic 5.2 'Creșterea nivelului de pregătire pentru o reacție rapidă și eficientă la dezastre a echipajelor de intervenție', în baza Contractului de finanțare 208/28.08.2018, semnat între Serviciul de Telecomunicații Speciale și Ministerul Fondurilor Europene prin Autoritatea de Management POIM”, se arată într-un comunicat transmis luni de STS Agenției de știri Agerpres.

Contractul va fi implementat pe o perioadă de doi ani și va aduce beneficii directe în ceea ce privește salvarea vieții, protecția proprietății și a mediului prin modernizarea la nivelul a 40 de județe a infrastructurii hardware și software a SNUAU, prin adoptarea unei arhitecturi care permite gestionarea mai eficientă a situațiilor de urgență și asimilarea cu adaptări minore a noilor standarde din domeniul comunicațiilor de urgență.

Se dorește reducerea timpului de așteptare până la preluarea apelurilor de urgență prin distribuirea inteligentă a apelurilor, evitându-se astfel congestiile în situații de creștere rapidă a numărului apelanților și intervenții mai rapide și mai eficiente la urgențe prin crearea de capabilități de recepționare a apelurilor de urgență și a informațiilor de localizare asociate, care prezintă un grad de acuratețe mai mare și care asigură localizarea mai precisă a apelanților aflați într-o situație de urgență.

Implementarea contractului va duce la o colaborare mai eficientă între instituțiile publice care coordonează și gestionează activitățile de intervenție în caz de urgență, prin crearea unui tablou operațional comun, cu detalii relevante pentru luarea deciziilor, posibilitatea recepționării și atașării de date suplimentare pe durata apelului de urgență precum transmisii video și de imagini de la locul evenimentului, pentru fundamentarea deciziei de intervenție, precum și extinderea accesibilității serviciului de urgență pentru persoane cu dizabilități de auz și/sau vorbire, în acord cu cele mai noi cerințe la nivel european.

Modernizarea infrastructurii hardware și software a sistemului de urgență 112 survine pe fondul localizării defectuoase a apelurilor efectuate de victima criminalului de la Caracal, care nu a putut fi salvată în timp util deși reușise să ia legătura telefonic cu autoritățile pentru a cere ajutor.