Canalele de YouTube care se exprimă împotriva obligativității vaccinării nu vor mai primi bani din reclamele adăugate automat în videoclipuri.

Vinerea trecută, YouTube a încetat furnizarea de adaosuri publicitare către canalele mai multor utilizatori care susțin cauza nevaccinării, informează BBC, citat de Mediafax

Pretextul invocat pentru aceste măsuri restrictive ar fi sesizările primite din partea unor firme care nu doresc ca reclamele lor să fie asociate cu acest curent de gândire. Se pare că unele companii chiar și-au retras întregul conținut publicitar, până când TouTube a introdus propriile măsuri. E vorba despre Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games ș.a.

Organizația Mondială a Sănătății ar fi calificat opiniile contrare vaccinării drept „amenințare de top 10 la adresa sănătății globale” pentru anul 2019, informează BBC. 

Platforma de video-distribuire afirmă că a luat măsuri din cauză că multe canale care se exprimă în contra vaccinurilor ar promova puncte de vedere „dăunătoare sau periculoase”. „Orice dezinformare pe subiecte medicale e deosebit de îngrijorătoare”, a declarat platforma YouTube, citată de BBC.

Pe lângă decizia de a retrage conținuturile publicitare, YouTube afirmă că va încerca să faciliteze căutarea materialelor din surse autorizate despre beneficiile vaccinării și să îngrădească totodată vizibilitatea videoclipurilor anti-vaccinare în listele cu sugestii. Mai mult, platforma are în plan să creeze panouri de informare în paginile care au specificat trimiteri către surse unde cei interesați pot verifica singuri informația. La fel ca multe schimbări de algoritmi, aceste eforturi vor fi treptate și vor deveni, cu timpul, din ce în ce mai precise.