Canalele de YouTube care se exprimă împotriva obligativității vaccinării nu vor mai primi bani din reclamele adăugate automat în videoclipuri.

Vinerea trecută, YouTube a încetat furnizarea de adaosuri publicitare către canalele mai multor utilizatori care susțin cauza nevaccinării, informează BBC, citat de Mediafax

Pretextul invocat pentru aceste măsuri restrictive ar fi sesizările primite din partea unor firme care nu doresc ca reclamele lor să fie asociate cu acest curent de gândire. Se pare că unele companii chiar și-au retras întregul conținut publicitar, până când TouTube a introdus propriile măsuri. E vorba despre Hasbro, Nestle, AT&T, Kellogg, Epic Games ș.a.

Organizația Mondială a Sănătății ar fi calificat opiniile contrare vaccinării drept „amenințare de top 10 la adresa sănătății globale” pentru anul 2019, informează BBC. 

Platforma de video-distribuire afirmă că a luat măsuri din cauză că multe canale care se exprimă în contra vaccinurilor ar promova puncte de vedere „dăunătoare sau periculoase”. „Orice dezinformare pe subiecte medicale e deosebit de îngrijorătoare”, a declarat platforma YouTube, citată de BBC.

Pe lângă decizia de a retrage conținuturile publicitare, YouTube afirmă că va încerca să faciliteze căutarea materialelor din surse autorizate despre beneficiile vaccinării și să îngrădească totodată vizibilitatea videoclipurilor anti-vaccinare în listele cu sugestii. Mai mult, platforma are în plan să creeze panouri de informare în paginile care au specificat trimiteri către surse unde cei interesați pot verifica singuri informația. La fel ca multe schimbări de algoritmi, aceste eforturi vor fi treptate și vor deveni, cu timpul, din ce în ce mai precise. 


Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews