ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Fostul judecător CCR Toni Greblă s-a aflat marți la Înalta Curte de Casație și Justiție, unde judecătorii au amânat pentru 5 aprilie pronunțarea în dosarul în care acesta e acuzat de trafic de influență, fals în declarații și constituire de grup infacțional organizat. Cu acest prilej fostul judecător a vorbit despre protocolul din 2012 încheiat între SRI, DNA și alte ministere pentru combaterea evaziunii fiscale și prin care era monitorizată ANAF, despre care spune că nu era legal, la fel ca restul protocoalelor secrete care au existat.

„Dacă ar fi fost vorba de o colaborare sau de o reafirmare a dorinței de a coopera cu unei instituții ale statului pentru combaterea unor fenomene infracționale, inclusiv cele de evaziune, acest lucru ar fi putut să fie făcut în termen de declarație de principiu și printr-un act public. Fiind făcute astfel de colaborări de protocoale, majoritatea având caracter secret, se ridică un mare semn de întrebare și mai ales se ridică un mare semn de întrebare de modalitatea în care unele instituții de forță au înțeles să acționeze împotriva legii și cu depășirea competențelor care le erau stabilite prin lege”, a afirmat Toni Greblă, conform Cotidianul.

Întrebat dacă aceste protocoale erau neconstituționale, fostul senator și judecător al CCR a răspuns afirmativ, motivând că statutul sau existența unora dintre aceste instituții este reglementată de Constituția României.

„Nu erau legale în primul rând. Sigur că erau împotriva tuturor principiilor, inclusiv unele din acele instituții au vocație constituțională, adică statutul lor este reglementat chiar de Constituție sau, mă rog, înființarea și existența lor. În acest fel rezultă că ele și-au depășit cu mult rolul lor constituțional, au încălcat prevederile legii și, mai ales, au adăugat la lege, începând să se comporte ca organe care aplică legea după cum consideră ei că este în interesul țării și ar fi o motivație să aplice în așa fel legea penală. Ori legile penale sunt de strictă interpretare, competențele materiale ale organelor judiciare sunt strict și limitativ prevăzute de lege astfel încât, nici prin protocol, nici prin acte asemenea unui protocol public sau secret nu poate fi adăugat la lege. Comportamentul este nelegal și abuziv”, a mai spus Toni Greblă.