Biroul de presă al Serviciului de Telecomunicații Speciale a publicat vineri o precizare suplimentară față de cea remisă în aceeași zi la ora 15:00. În cea de-a doua precizare, S.T.S. arată că zona primară de localizare a unui telefon care apelează numărul 112 este cea transmisă automat de operatorul rețelei publice mobile, fiind reprezentată grafic sub forma unui cerc sau sector de cerc, și nu a unui punct fix. Localizările celor trei apeluri variază, din cauză că, la al doilea apel, telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații mobile. Pentru evitarea unor astfel de situații, autoritățile atrag atenția că singura metodă de localizare mai precisă a unui apel 112 este prin intermediul aplicației de smartphone „Apel 112”, dezvoltate și lansate de S.T.S. pe 15 februarie  2019.

„Prin apelarea numărului de urgență 112 este furnizată și disponibilă în mod automat informația de localizare transmisă de operatorul rețelei publice mobile. Zona primară de localizare este reprezentată sub forma unui cerc sau sector de cerc, așa cum se poate observa în imaginile de mai jos.

În cazul de față,  victima a fost găsită în zona afișată, la limita inferioară a acesteia.

Pe durata celui de al doilea apel informația de localizare este cea reprezentată în figura nr. 2, de unde se poate deduce că telefonul victimei a comutat pe o altă celula a operatorului de comunicații  mobile.

Pe durata celui de al treilea apel informația de localizare a fost identică cu cea primită în cazul primului apel efectuat de victimă.

Singura posibilitate legală și fezabilă pentru o  localizare mai precisă a unui apel 112 este utilizarea aplicației dezvoltată și lansată de Serviciul de Telecomunicații Speciale, în data de 15 februarie  2019, denumită „Apel 112”.

Aplicația „Apel 112” permite transmiterea coordonatelor geografice ale terminalului telefonic mobil, tocmai pentru îmbunătățirea poziției de localizare a apelantului la 112.

De la data lansării acestei aplicații și până în prezent au fost inițiate către Serviciul 112, prin intermediul aplicației, un număr de 409 apeluri. Aplicația și-a dovedit utilitatea în toate cazurile în care persoanele aflate în pericol au folosit-o.

Aplicația este disponibilă gratuit și poate fi descărcată din Google Play și Apple Store. De la data lansării și până în prezent s-au realizat 32.186 descărcări”, a informat vineri Biroul de presă al S.T.S.