Gara din România prin care nu trece trenul de opt ani, dar are patru angajați. 1 milion de euro s-au investit pentru modernizare

Comuna situată la frontieră are o gară funcțională, cu impiegați de mișcare, însă pe aici nu mai trece nici un tren. Situația trenează de opt ani de zile.
Reprezentanții administrației comunei maramureșene Câmpulung la Tisa trag un semnal de alarmă, ori de câte ori au ocazia, pentru a se redeschide traficul rutier din zonă: „Comuna noastră are trecere de frontieră pe calea ferată. Am înțeles că sunt și mari agenți economici ce se ocupă cu prelucrarea lemnului în zonă, care ar dori să-și aducă materia primă pe calea ferată din Ucraina sau chiar să ducă produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuație, fiind nevoie și de acesta”, spune viceprimarul comunei Câmpulung la Tisa, Mihai Rudolf Lemak.
Viceprimarul spune că, pe lângă faptul că nu mai există trafic pe calea ferată, s-a modernizat și gara, pentru a răspunde cerințelor europene din ziua de astăzi:
„Comuna are gară. Acum 20 de ani funcționa cursă regulată de tren, fiind două-trei pe zi cu plecare de aici în Sighetu Marmației. De asemenea, au fost și trenuri de marfă, pe vremea când încă era Uniunea Sovietică. Acum este închisă complet circulația pe această linie. Ba mai mult, după ce s-a închis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a făcut o investiție de cel puțin un milion de euro la gară, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toată lumea așteaptă trenul, numai că el nu sosește. Există un șef de gară, precum și personal care deservește gara prin care nu trece nici un tren. Următoarea stație de la noi ar fi în Ucraina. Dacă s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede în Europa, la Budapesta, Viena", a mai spus viceprimarul, potrivit graiul.ro.
Unul dintre motivele pentru care tronsonul feroviar a fost închis ar fi fost traficul de țigări de contrabandă din Ucraina. Evenimentul s-a petrecut prin 2005-2006.
Angajații vin conștiincios la lucru, își iau salariul, asigură întreținerea obiectivului și… cam atât: „Nu se întâmplă nimic în gara noastră, deși ar trebui. Gara fost modernizată cu fonduri europene, printr-un proiect care trebuie să se deruleze minimum cinci ani. Anul acesta este al patrulea, așa că la anul s-ar putea ca angajații să fie puși pe liber. Totuși, ei ajung la vârsta pensionării atunci, așa că nu-și mai fac probleme”, a spus un impiegat.
„Nu este în regulă să fie închisă gara. Dar dacă tot s-a închis, ăia de acolo iau salariu și nu fac nimic, nu muncește nimeni. Sunt trei oameni acolo și cred că le este „foarte greu” cu atâta lucru, ce să zic… Gara s-a închis atunci când au fost ceva probleme cu țigări de contrabandă în tren și ăștia le-au depistat și gata a fost cu traficul. S-a închis complet. Trebuia confiscată marfa, dar să lase gara să funcționeze, că nu e vina gării sau a oamenilor. Gara a fost renovată, făcută frumos, și pe când s-a terminat, nu există tren", e părerea unui localnic.
Donează pentru ActiveNews!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!
ActiveNews nu a primit niciodată altă publicitate decât cea automată, de tip Google, din care o îndepărtăm pe cea imorală. Aceasta însă nu ne asigură toate costurile.
Ziarele incomode sunt sabotate de Sistem. Presa din România primeste publicitate (adică BANI) doar în măsura în care este parte a Sistemului sau/și a Rețelei Soros. Sau dacă se supune, TACE sau MINTE.
ActiveNews NU vrea să se supună. ActiveNews NU vrea să tacă. ActiveNews NU vrea să mintă. ActiveNews VREA să rămână exclusiv în slujba Adevărului și a cititorilor.
De aceea, are nevoie de cititorii săi pentru a supraviețui așa cum este acum. Dacă și tu crezi în ceea ce credem noi, te rugăm să ne sprijini să luptăm în continuare pentru Adevăr, pentru România!

RO02BTRLRONCRT0563030301 (lei) | RO49BTRLEURCRT0563030301 (euro)
Pe același subiect

Colegiul Pseudo-Medicilor reîncepe prigonirea Medicului Răzvan Constantinescu după ce acesta a ridicat problema MORȚILOR SUBITE din rândul cadrelor medicale în urma vaccinării cu seruri experimentale Covid. ”Abia aștept să-i umilesc din nou!”

Ziua de Vest: Fritz nu a primit cetățenia română. Confirmare oficială: Străinul care conduce Timișoara nu poate prelua USR după puciul anti-Lasconi

AL PATRULEA DECES SUBIT LA SPITALUL SF. SPIRIDON DIN IASI. După trei medici a picat și un brancardier

Teren intravilan de 3500 de metri aproape de malul lacului Buftea, în satul Mănăstirea, comuna Crevedia, la preț de apartament - Un loc ideal de mutat la casă pentru tine sau pentru mai mulți prieteni cât și o oportunitate de afaceri. VÂNZARE DIRECTĂ

La ce s-a ajuns: presa ieșeană aplaudă pedepsirea DIN PANDEMIE cu 5000 de lei, de către Jandarmerie, a unei bătrâne ”anti-vacciniste” cu o pensie de 1200 de lei pe lună. Tribunalul Iași a menținut sentința aberantă

Doliu în lumea artistică: fotograful Cornel Bodea a murit subit în timp ce fotografia la o nuntă
Recomandările noastre

22 aprilie 1990, startul Pieței Universității. În urmă cu 35 de ani începea cea mai amplă manifestație anticomunistă din Europa Centrală și de Est. VIDEO și GALERIE FOTO

Autentifică-te sau înregistrează-te pentru a trimite comentarii.
Comentarii (0)