ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Comuna situată la frontieră are o gară funcțională, cu impiegați de mișcare, însă pe aici nu mai trece nici un tren. Situația trenează de opt ani de zile.

Reprezentanții administrației comunei maramureșene Câmpulung la Tisa trag un semnal de alarmă, ori de câte ori au ocazia, pentru a se redeschide traficul rutier din zonă: „Comuna noastră are trecere de frontieră pe calea ferată. Am înțeles că sunt și mari agenți economici ce se ocupă cu prelucrarea lemnului în zonă, care ar dori să-și aducă materia primă pe calea ferată din Ucraina sau chiar să ducă produse finite cu trenul de aici. Nici transportul de persoane nu este exclus din ecuație, fiind nevoie și de acesta”, spune viceprimarul comunei Câmpulung la Tisa, Mihai Rudolf Lemak. 
 
Viceprimarul spune că, pe lângă faptul că nu mai există trafic pe calea ferată, s-a modernizat și gara, pentru a răspunde cerințelor europene din ziua de astăzi:
 
„Comuna are gară. Acum 20 de ani funcționa cursă regulată de tren, fiind două-trei pe zi cu plecare de aici în Sighetu Marmației. De asemenea, au fost și trenuri de marfă, pe vremea când încă era Uniunea Sovietică. Acum este închisă complet circulația pe această linie. Ba mai mult, după ce s-a închis traficul, la vreo doi-trei ani, s-a făcut o investiție de cel puțin un milion de euro la gară, pentru a corespunde standardelor Schengen. Toată lumea așteaptă trenul, numai că el nu sosește. Există un șef de gară, precum și personal care deservește gara prin care nu trece nici un tren. Următoarea stație de la noi ar fi în Ucraina. Dacă s-ar deschide traficul pe acest tronson, s-ar putea ajunge mult mai repede în Europa, la Budapesta, Viena", a mai spus viceprimarul, potrivit graiul.ro.

Unul dintre motivele pentru care tronsonul feroviar a fost închis ar fi fost traficul de țigări de contrabandă din Ucraina. Evenimentul s-a petrecut prin 2005-2006.

Angajații vin conștiincios la lucru, își iau salariul, asigură întreținerea obiectivului și… cam atât: „Nu se întâmplă nimic în gara noastră, deși ar trebui. Gara fost modernizată cu fonduri europene, printr-un proiect care trebuie să se deruleze minimum cinci ani. Anul acesta este al patrulea, așa că la anul s-ar putea ca angajații să fie puși pe liber. Totuși, ei ajung la vârsta pensionării atunci, așa că nu-și mai fac probleme”, a spus un impiegat.
 
„Nu este în regulă să fie închisă gara. Dar dacă tot s-a închis, ăia de acolo iau salariu și nu fac nimic, nu muncește nimeni. Sunt trei oameni acolo și cred că le este „foarte greu” cu atâta lucru, ce să zic… Gara s-a închis atunci când au fost ceva probleme cu țigări de contrabandă în tren și ăștia le-au depistat și gata a fost cu traficul. S-a închis complet. Trebuia confiscată marfa, dar să lase gara să funcționeze, că nu e vina gării sau a oamenilor. Gara a fost renovată, făcută frumos, și pe când s-a terminat, nu există tren", e părerea unui localnic.