ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Asociația Pro Infrastructură susține că redeschiderea cu fast de către Ministrul Transporturilor Răzvan Cuc și alte autorități locale și centrale a tronsonului de cale ferata Ilva Mica - Rodna Veche, „o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanțial din epoca locomotivelor cu aburi”, este „un eveniment absurd”. 

În plus, reprezentanții asociației cataloghează drept „o cârpeală sinistră” lucrările care s-au pe tronsonul respectiv înainte de redeschiderea traficului.

„Un sobor de oficialități, inclusiv Ministrul Transporturilor și șeful CNAIR, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (ce face șeful de la drumuri la căi ferate?!) au «inaugurat» o linie feroviară în stare profundă de degradare, nereparată substanțial din epoca locomotivelor cu aburi, pe care se circulă cu 30-35 km/h și pe care 21 de kilometri se parcurg ca acum o sută de ani, în 49 de minute”, susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură, catalogând evenimentul drept „absurd”.

Aceștia consideră că, prin astfel de acțiuni, autoritățile, ”ne iau la mișto”.

„Poate îi spune domnului ministru cineva, spre edificare, că nu este acceptabil ca terasamentul unei căi ferate să fie năpădit de buruieni, că în secolul 21 semafoarele cu palete își au locul la muzeu și, eventual, că în 1939 trenurile făceau pe linia aceasta (pe care dumnealui tocmai a «inaugurat-o» 37 de minute. Și poate îi mai spune cineva domnului ministru că operatorul anterior, Via Terra, a abandonat linia din lipsă de profitabilitate, probabil tocmai din cauza stării infernale a liniei”, mai spun reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Aceștia transmit un mesaj și către CFR Infrastructura, compania care a anunțat că s-au înlocuit nouă sute din traversele de lemn de pe tronsonul respectiv.

„Compania se laudă cu nouă sute de traverse de lemn noi (adică aproximativ 3% din cele de pe întreaga linie). A înlocui 3% din traversele de lemn, în anul 2017, înseamnă cel mult o cârpeală sinistră, nu o lucrare decentă, demnă de o țară modernă, membră UE”, susțin reprezentanții asociației.

Ministrul Răzvan Cuc a scris, marți seară pe pagina sa de socializare, că a „promis redeschiderea tronsonului de cale ferata Ilva Mica - Rodna Veche”.

„Am avut onoarea de a călători cu Săgeata Albastră, alături de Radu Moldovan - Președintele CJ Bistrița, Ștefan Ioniță - seful CNAIR și mai mulți parlamentari pentru a redeschide traficul feroviar în această zonă extraordinar de frumoasă. De asemenea, și legătura feroviară Cluj-Napoca - Ilva Mică – Rodna Veche și retur a fost, de astăzi, repornită. Oamenii de aici aveau nevoie de această cale ferată functională și mă bucur că i-am putut ajuta. Proiectele în infrastructura de transport în Bistrița Năsăud nu se vor opri aici!”, este mesajul postat de Răzvan Cuc.