Primăria Capitalei vrea să interzică folosirea de aplicații precum Uber și Taxify, două servicii care au câștigat destul de mult teren în ultimii doi ani, în timp ce firmele de taxi au rămas la aceleași practici, iar șoferii asemenea.

Potrivit noului regulament, operatorii de taxi vor fi obligați să aibă o ținută civilizată, un limbaj adecvat, mașini curate și care să garanteze siguranța cetățenilor.

Decizia a fost luată de primarul general, Gabriela Firea, după ce a avut o întâlnire cu reprezentanții transportatorilor. Taximetriștii s-au plâns de concurența neloială practicată prin sistemele de aplicații online ce oferă servicii de taximetrie.

Iată comunicatul integral al Asociație pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți:

„5000 de transportatori, membri ai  Asociației Profesionale a Transportatorilor în Regim de Taxi și Închiriere (APTTI) și ai Asociației Pentru Drepturile Taximetriștilor Independenți (ADTI) vor participa în perioada 17-18 ianuarie 2018 la un protest organizat de APTTI și ADTI. Cele două organizații profesionale au solicitat primului ministru Mihai Tudose să intervenă și să ia măsuri  urgent pentru stoparea activităților ilegale de transport de pasageri neautorizat. Fenomenul platformelor on-line de tip ridesharing precum și fenomenul pirateriei în transportul de pasageri au luat o mare amploare la nivel național si sunt astăzi în plină expansiune, fără ca instituțiile abilitate să intervină pentru intrarea acestora în legalitate.
         
Black Cab, Uber,Taxi Fy si alții, desfășoară nestingheriti activități sub forma serviciului public de transport pasageri în regim de taxi si inchiriere, fără a trece prin filtrele impuse si aplicate domeniului de actele normative în vigoare. Utilizînd mașini second -hand deținute de persoane fizice sau juridice neautorizate pentru desfășurarea acestor activități, acestea au inceput deja să promoveze încasarea cash la șofer pentru a atrage cît mai multi clienti, distorsionînd complet serviciul de taximetrie, afectat de grupurile de interese de tip mafiot, corupție și abuzuri în legiferare și reglementare, atît la nivel local cît si în Parlament.
         
Ani la rand, legea în domeniul taximetriei s-a facut de acelasi grup de interese, deghizat în asociație si ulterior federatie, care prin trafic de influentă și acte de corupere a „sistemului” a reusit să pună pe butuci ceea ce ar fi trebuit să fie un serviciu public în interesul cetătenilor, la un nivel de siguranță și confort în concordanță cu nevoile pasagerilor.
         
A.D.T.I și A.P.T.T.I a solicitat Guvernului României o interventie promptă și serioasă  pentru reglementarea/autorizarea transportului desfasurat sub umbrela acestor platforme, sau eliminarea tuturor barierelor birocratice impuse celor ce încă speră să desfășoare activități de taxi si închiriere în conditii de concurență loială.
Toti conducătorii auto ce desfasoară activități de transport pasageri trebuie să treacă prin toate verificarile și atestările din domeniu iar vehiculele trebuie autorizate pentru a presta servicii de ridesharing sau transport de pasageri indiferent de modul în care se face comanda de către client.
          
A.P.T.T.I  și A.D.T.I consideră că este imperios necesar ca modificarile legislative ce urmează să se facă de către Guvern sau de catre Parlament, să urmarească strict atît interesul celor ce beneficiază de aceste servicii cît și operatorii de transport, grav afectați în prezent de concurența neloială.”

Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun „constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea”, au transmis reprezentanții Uber România.

Transmisă „ca urmare a comunicatului Primăriei Municipiului București”, poziția Uber România este următoarea: „Aplicațiile ca Uber, serviciile de carsharing, de taxi și transportul în comun constituie, împreună, soluții care pot duce la reducerea aglomerației, a poluării și pot rezolva problema parcărilor din București. Peste 350.000 de bucureșteni se bazează pe Uber pentru drumurile zilnice și mii de șoferi parteneri fac un venit în plus, prin intermediul aplicației și contribuie la bugetul public. Ne dorim să discutăm despre viitorul industriei de transport împreună cu municipalitatea și cu alți actori din industrie pentru a face ceea ce este cel mai bine pentru consumatori și pentru oraș”.

„Credem că dialogul este cea mai bună cale pentru a oferi bucureștenilor cele mai bune servicii de transport”, au menționat oficialii Uber Romania.

Reprezentanții companiei de carsharing au mai precizat că Uber este „un serviciu fiscalizat și transparent și toate cursele vin cu o factură fiscală”, prezentând și un exemplu de „anul trecut când 100 de parteneri Uber au contribuit cu aproximativ 320.000 de lei taxe la bugetul de stat, constând în TVA intracomunitar, impozit pe venit, impozit și contribuții salariale”.