ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Un profesor universitar din Suceava, care contestă în baza unor calcule fizice și științifice radarele Poliției Române, cu argumentul că acestea dau erori de măsurare care nu se încadrează în normele metrologice, și-a consiliat fiul într-un proces cu Poliția Rutieră chiar pe această temă, pe care a reușit să-l câștige.
 
Procesul verbal prin care fiul său a fost amendat cu 800 de lei și lăsat fără permis de conducere pentru 90 de zile a fost anulat, tocmai pe principiul că aparatul radar poate da erori.

Profesorul univ. dr. ing. Gheorghe Gutt, de la Facultatea de Inginerie Alimentară din cadrul Universității „Ștefan cel Mare”, susține că radarele nu prezintă o „precizie de măsurare acceptabilă”, ceea ce din punctul său de vedere înseamnă că sunt în afara legii. Gheorghe Gutt spune că „pistolul radar”, noua armă împotriva vitezomanilor a Poliției Române, prezintă erori mai mari decât radarele de pe mașinile de poliție, cu alt principiu de funcționare.
 
„Pentru a prezenta o precizie de măsurare acceptabilă, un pistol LASER ar cântări zeci de kilograme, iar prețul acestuia ar fi de sute de mii de euro”, a explicat profesorul universitar, potrivit evz.ro.

Pe 20 august 2013, fiul său a fost înregistrat de aparatul radar de pe o autospecială Dacia Logan cu viteza de 103 km/h în localitate, în municipiul Vatra Dornei. Șoferul a contestat procesul verbal în instanță, aducând mai multe argumente.
 
Șoferul a arătat că din planșele foto anexate de Poliția Rutieră la dosar rezultă că inițial a fost înregistrat cu viteza de 103 km/h, iar în planșa următoare, la mai puțin de o secundă distanță, cu viteza de 86 km/h.  Așadar, două imagini una după alta, la interval de mai puțin de o secundă, cu o diferență de viteză foarte mare, cu mult peste marja de eroare. Petentul a mai arătat că mașina sa era setată să nu depășească viteza de 99 de kilometri la oră.

După ce a analizat argumentele, magistratul de la Tribunalul Suceava a stabilit că aparatul radar a înregistrat simultan viteza de rulaj a mai multor vehicule, astfel că nu se poate identifica, fără dubiu, cu ce viteză reală circula autoturismul respectiv.
 
Principala problemă a radarului în acest caz a fost că la momentul în care apare înregistrată viteza de 103 km/h, în imagine apar două autoturisme și nu se poate stabili cu certitudine care circula cu viteza respectivă, au explicat judecătorii în motivarea sentinței. Tribunalul Suceava a anulat definitiv și irevocabil procesul verbal de constatare a contravenției.