ActiveNews se confruntă cu cenzura pe rețele sociale și pe internet. Intrați direct pe site pentru a ne citi și abonați-vă la buletinul nostru gratuit. Dacă doriți să ne sprijiniți, orice DONAȚIE este binevenită. Doamne, ajută!


Calea ferată Hunedoara-Simeria, pe care se circula de 130 de ani, nu va mai avea călători de la 1 martie, a decis CFR Călători.

Șase trenuri Regio circulă pe traseul de 18 kilometri între municipiul Hunedoara și orașul Simeria, însă deseori vagoanele sunt aproape goale. În 2015, timp de opt luni, ruta feroviară Hunedoara – Simeria a fost închisă, o dată cu suspendarea activității societății Regiotrans, care nu a mai primit certificatul de siguranță feroviară. Ulterior, Regiotrans și-a reluat activitatea pe alte trasee, însă nu și la Hunedoara, unul dintre motive fiind lipsa clienților.

Și gara Hunedoarei se află într-o situație dificilă. De la începutul anului 2018, clădirea ei a rămas închisă, după ce o bucată din tavanul sălii mari s-a prăbușit.

Cei 16 kilometri ai tronsonului feroviar Hunedoara – Simeria au fost construiți în anii 1883 și 1884, în urma unui proiect realizat de societatea Deutch & Haas, iar la începutul lunii iunie a anului 1884, calea ferată a fost dată în folosință. În deceniile următoare, datorită dezvoltării orașului Hunedoara și a siderurgiei, calea ferată a devenit tot mai importantă pentru comunitate. În anii 1950 statul a dezvoltat proiectul feroviar, construind pe același tronson o rețea de linii industriale necesare combinatului siderurgic, lungimea totală a acestora depășind 150 de kilometri. În 1984, linia CFR Hunedoara – Simeria a fost electrificată.