Șeful siteului de știri Digi24, Dan Turturică (FOTO stânga), precum și adjunctul său, Laurențiu Mihu (FOTO dreapta), au fost dați afară, informează Pagina de Media.

Alături de cei doi, au mai fost concediați Doru Cireașă (redactor economic) și Andreea Nicolae Scăeșteanu (redactor politic), precizează sursa citată.

Potrivit informațiilor Paginademedia.ro, jurnaliștii au fost anunțați, ieri, că nu vor mai avea prelungite contractele pe care le au cu site-ul postului de știri începând cu data de astăzi (1 martie). Motivul invocat ar ține cont de restructurări în cadrul grupului, din motive financiare.

Până la ora redactării știrii, nu a fost încă numit un nou coordonator al site-ului, actualii angajați fiind în preaviz.

Toți cei patru jurnaliști au venit la Digi 24 în urmă cu trei ani (în decembrie 2015). Ziariștii veneau de la România liberă, unde avuseseră poziții similare (Turturică era redactor-șef, în timp ce Laurențiu Mihu era adjunct).

Dan Turturică a fost un susținător al Monicăi Macovei, iar sub conducerea sa și a lui Mihu, site-ul Digi24 a publicat numeroase atacuri la adresa Coaliției pentru Familie.
 
De asemenea, Turturică a fost acuzat de fostul colonel SRI, Daniel Dragomir, că a fost omul fostului general SRI, Florian Coldea. Dragomir a spus că Hotnews, Digi 24 și România LIberă (din perioada în care a fost condus de Turturică) au fost protejate de SRI.

„Persoanele din media erau uneltele lui Coldea. În perioada 2012, a fost un an de fierbere. Am văzut intrând mai mulți oameni din media în biroul domnului Coldea. Nu știu natura subiectelor discutate, dar a fost o perioadă agitată. Foarte agitată. Unul este Dan Turturică, știu și filiera pe care a ajuns la Coldea.Dan Tapalagă și jurnalista Sorina Matei. La ea fac o mențiune. S-a discutat despre ea, dădea dovadă de nesupunere, independență față de comenzile pe care le avea. Cred că de asta spune și lucrurilor pe nume acum. Astăzi voi da doar aceste trei nume”, spunea el, atunci.

Concedierile vin în contextul în care postul Digi 24 a anunțat că închide mai multe stații local și mai mulți jurnaliști au fost eliberați din funcții. 

Dragă cititorule,
dacă ți-a plăcut acest articol, te rugăm ceva.

De peste 5 ani, ActiveNews este vocea pe care sute de mii de români o primesc în fiecare zi, dar care în același timp fisurează stabilimentul politic și economic care dorește să supună și România.

ActiveNews este un site independent din punct de vedere editorial, ceea ce înseamnă că ne stabilim singuri prioritățile și strategia. Jurnalismul nostru este liber de influențe comerciale și nu este influențat de către moguli, milionari sau acționari.

Nimeni nu-l editează pe editorul nostru. Nimeni nu ne direcționează opiniile.

Aceste aspecte sunt de o importanță critică într-o țară în care mass-media corporatistă face legea. Într-o Românie în care interesele economice ale marilor jucători dictează reacția presei, și nu interesul pe termen lung al acestui popor.

ActiveNews este singurul loc din .ro unde ați putut citi despre fapte și oameni care altfel nu ar fi apărut niciodată pe piața media din România. Știi bine asta.

Am câștigat împreună multe bătălii, văzute și nevăzute, dar Țara are nevoie de mai mult decât simpla noastră supraviețuire. Țara Noastră are nevoie de jurnalism curat, scris cu gândul la valorile pe care le-am primit de la înaintașii noștri. Țara noastră are nevoie de curaj pentru a expune impostura și trădarea, iar pentru asta e nevoie de informație. Informație, nu diversiune sau divertisment.

Implică-te Susține ActiveNews